fredag 1 april 2011

Tredje gången gillt eller?

Trökigt väder idag tycker jag!
Shit vilken dag säger jag bara!!!!

Först så var både Moa och Elin sjuk, veronica var sen så jag och Emelie fick mocka stallet själva. 7 boxar vart det för mig!
Sen gjorde vi allt annat som ska göras, tänker inte dra upp allt för då kommer jag få skriva till midnatt!

Fick i alla fall rida Alfons idag, gick bra. Han var interesserad av bettet från början, men försökte inte riktigt rida honom i form.
Gjorde lite lösgärande och red på volterna.
Han var lite dryg för han ville inte gå ensam på volten så han drog mot una på andra volten hela tiden. Väldigt dryg!
Men i övrigt är jag nöjd, särskildt eftersom jag och Alfons inte är bästa vänner!



































Som ni ser så körde vi lite på svart vitt ;P

Sen hoppar vi lite tycker jag!
Jag fick Natta till att skjutsa mig till coop och köpa cola :)
Gick ner på nybörjar lektion med henne också, fick springa bredvid Una hela tiden eftersom det rasade snö från taket. Sen efter det gick jag ner med henne till vanlig lektion, och sedan handikapp. Fick springa med Kalle där.
Lite trött efter det!

Sen fick jag i alla fall sitta i en halvtimme innan jag skulle gå och fixa Orlanda till hoppningen!
Gick relativt bra om jag säger så, fick fram henne ganska bra änå fast det kändes som att hon stretade emot hela tiden.
Hon hoppade faktiskt fint och Anita sa till och med att det var hennes finaste språng någonsin!
Vi hoppade ett hinder på diagonalen, sen hoppade vi en trippelbarr och ett räcke på en böjd linje. Trodde inte att hon skulle våga hoppa det egentligen, men det gjorde hon!
Sist hade vi ett räcke nere vid M som vi tränade på lång andridning. Gick väl sådär. Första språnget var lite mesigt, andra var hon mer taggad men ändå vart det fel.
Som Anita sa så gjorde jag helt rätt, men Orlanda viste inte riktigt hur hon skulle betee sig.
Sista språnget vart jätte fint! Kändes super bra. Men efteråt lättade jag på tyglarna och klappade henne, så gjorde hon ett litet bocksprång och över halsen flög jag och landade på backen. Slog mig själv i huvudet med spöt!
Helt otroligt! Tredje gången på raken! Men jag vet varför, jag har varit i stallet sedan 8 idag. Det betyder att jag hade varit där i hela tolv timmar när lektionen började, och då hade jag redan ridit en gång och sprungit på två lektioner + apu:n.
Så efter ungefär halva lektionen började ridhuset flimmra och snurra runt.
O hela min kropp var helt orkes lös just efter det där sista språnget, så jag förstår varför jag ramlar av.
Men förövrigt så är jag mycket nöjd. Vi hoppade lite högre idag än vi brukar göra så jag är faktiskt väldigt stolt över oss båda.














































Efter lektionen så pratade jag med Anita om häst köp och lite sånt. Fick ut lite mer av det än jag får när jag pratar med mamma. Men jag insåg lit nya saker också som jag inte tänkt på innan. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar