fredag 8 april 2011

Travet..

Igår var jag med klassen på gävle travet för att göra våran kurs i körning.
Vi fick sela och köra deras små, söta, skrutt shettisar :)
Jätte kul var det!
I början var det lite svårt för man hade inte samma kontakt med hästen som man har när man rider. Man kunde ju inte riktigt rida med säte och skänklar.
Så ibörjan fick jag en black out och fattade inte hur man skulle få dem att gå :P
Men det gick över snart nog :P
Vi fick köra på en liten inhägnad bana, bara för att bli säkra på styrningen och hur vagnarna åker och lite så.
Efter lunchen fick vi däremot köra på stora banan :D
Det var as roligt!
Ville inte sluta! Fast hästen vi (jag och frida tsm) körde var ganska på och het så jag fick lite ont i händerna :P Tekniken i tömmarna skulle kunna finslipas lite!
Plus att det var blåsigt så hästarna vart pigga!
Men det var i alla fall jätte kul!

Här är Frida med våran lilla Anabell 2 som vi fick köra :)
























Jag och Anabell 2
























Så här i "form" gick hon största delen av tiden
























Inne på lilla banan
























På stora banan
























Lilla Anabell 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar