tisdag 5 april 2011

Igår...

Lovade att uppdatera från igår för jag var så sjukt trött då på kvällen!


























Jag red iaf Jon på kvällen.
Vi började rida på banan, men det var lite ojämt underlag så vi red utanför ridhuset istället.
Jon, Alfons och Alva var jätte pigga och busade lite då och då :)
Bus hästarna!
Ibörjan så var Jon inte så frammåt, men efter vi travat några varv fick han lite mer driv i sig, sen kom buset upp i honom.
Kände det i hela kroppen på honom, han bara väntade på rätt tillfälle!
Så gjorde vi lite galoppövningar på ena långsidan och öppna på den andra, så då pssade han på efter öppnan och skjöt rakt upp i luften!
Jag vart så paff att jag pep.
Sen efter kom jag på att man inte ska skrika när man sitter på en busig häst :P
Haha!
Både Alfons och Alva bockade och sprang iväg ibland också :)
Var inte så nöjd i övrigt, han var lite svår att jobba med så mycket bus i kroppen, men det gick lite ibörjan och efter galoppen i öppnan. Men annars så var han och jag inte på direkt jobb humör :P

Efteråt stannade jag med Natta på vuxen lektionen, fodradeoch låste.
Efter det satt jag med Natta och pratade tills Bror kom och hämtade mig.
Fick ganska bra feedback som jag inte har vetat om förr, super bra!
Så pratade vi om lite annat också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar