lördag 16 april 2011

Jobbajobbajobba!

Idag fick jag inte sova så länge, bara till halv elva xD
Men jag fick iaf en härlig skönhets sömn :)

Mamma och pappa köpte pizza till lunch sen åkte jag till gpk.
Gick ut i skogen med nybörjarna, duktiga ponnisar!
Sen satt jag och solade innan det var dags för ridning.
Jag fick rida Hatti, så tog vi en liten tur i skogen. Tänkte först att vi bara skulle lunka, men efter halva vägen så ändrade jag mig och började jobba henne lite smått i skritt istället.
Sen travade och galopperade vi lite på prostis.
Försökte få henne mer frammåt där och använda skänklarna som Anita sa till mig igår. Och hör o häpna: det fungerade!
Bättre var det i alla fall, Hatti är ju inte den snabbaste hästen direkt :P
I galoppen var hon en riktig kärring!
Hon bockade, sparkade och stannade. Jag fick verklidet bråka med henne tills hon fattade att det inte tjänade något till. Hon bockar inte av en direkt, men det är lite störande när man försöker vara mjuk i handen så hon inte stannar.
Men till sist, ungefär sista varvet så lossnade hon. Man kände en helt annat driv i henne. Som om hon hade sprungit i motvind innan och nu var det medvind.
Jag tror det är den bästa förklaringen hur det ändrades.
I alla fall, efter galoppen var hon mycket enklare att jobba. Så försökte lirka lite med bettet så fungerade det några steg men hon var lite stel så det varade inte så länge. Hon gick och nickade lite, sen gick hon ner några steg osv. Om vi hade ridit mer lösgörande och böjande så skulle jag kunnat ha henne helt på tygeln, men nu var fallet inte så.
Jag har iaf kommit frammåt!
Så efter det var jag ändå rätt slutkörd och svettig!
Sen fodrade jag och så kom mamma och hämtade mig :)

Hatti i sommras!



























Så nu har vi kollat på "10 things I hate about you" så otroligt bra! Skit snygg är killen också! Dregel! Så nu kollar vi på nån serie som mamma gillar. Sen ska vi kolla på "27 dresses". En riktig film kväll!

Nu ska jag duscha innan filmen börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar