fredag 29 april 2011

Solig apu :)

Det var jätte bra och fint väder idag!
Fick skjuts till stallet av pappsen, skönt att slippa släpa på den himla tunga väskan fram och tillbaka!

Vi fick i alla fall rycka lite manar idag. Hägra och Una, de vart jätte fina små ponnisarna. Jag skulle vilja rycka Dusty, men vågar inte riktigt ta på mig den uppgiften. Det är så när som omöjligt att rycka henne :P
Btw, så la hon sig ner på sidan idag igen, så medans jag satt där och gosade med henne så kom Jossi. Jag tror hon vart lite chokad. Hon tykte i alla fall att det var jätte gulligt och såg mysigt ut :) hehe, ja, det är en grej vi delar tillsammans, Jag och Dusty :)

Fick rida lite idag också, Hatti. Fick lite revansh från den urusla senaste gången. Men jag kan ju inte säga att det var utan strid! Vi började med att skritta några varv, sen när vi skulle trava så var det första som hände att hon bockade, travade några steg och bockade igen. Och så fortsatte det igenom hela lektionen.
Hon tycker inte om när jag kräver saker av henne eller bestämmer.
Men tro det eller ej, när hon väl höll sig i skinnet så gick hon ganska bra. Det var ungevär 2 varv på en volt så det var inte mycket! Fick henne några steg att ge efter i nacken, men mer var det inte. Sen så gick hon fram ganska bra mellan bockningarna :P
Men kan säga att jag inte kommer så bra överens med den där hästen :P Men hon är ändå ganska söt tycker jag!

Sen gick allt ganska fort, och jag med min minnesfölust minns inte så mycket. (damn it!) Men när vi slutade tog jag bussen (med mitt lata as) till statoil och tog ut pengar. Sen tillbka till gpk där Natta, så snällt hade köpt med donken mat till mig :) Jag betalade för den ofc!

Sen var jag ut och gick med Hobbe tillsammans med Lilly och Hillevi. Det var mysigt!
Men jag kan inte påstå att Hobbe var ren! Han hade inte blivit borstad på väldigt länge.
Sedan var det dags för handikapp.

Sit men inte minst var det dags för hoppträningen.
När jag frågade Anita om jag skulle ha Olanda eller Dusty så var hon jätte ivrig att säga Dusty :P Jag tror hon tycker det är roligt när det går så bra för oss :)
Men hon skulle gå på lektionen innan så jag behövde bara vnta på att hon skulle komma upp igen :P
Så när vi skulle börja rida så kändes hon bra uppvärmd och redo. Anita vart väldigt glad att se mina ben komma fram :P
Men i alla fall så hoppade vi lite lådor och vattenmatta idag. Hoppade på srpentin typ och lite linjer. Det var lite stökigt kändes det som i mitt huvud. Dustys rumpa var in min utterk på plats för jag kunde inte lokalisera min ytterkänkel, (den vänstra i detta fall) så det vart lite sladd på vissa bågar.
Sen så ville hon nödvändigt vis sväisa va när vi ter första hinret tillbaka till kompisarna när vi egentligen skulle svänga höger :P Och min reaktion kom väldigt passande efter att hon börjat svänga :P
Slut i huvudet? JA!
men när vi väl fick till det så kändes det bra!
Sist så hoppade vi en liten bana på 9 hinder. Den spikade vi verkligen! Jätte fina språng fick vi och galoppen var jätte bra kände jag! Nu satt ytterhjälperna bra också!
Anita tyckte det var "en jättefin runda!"
Så snart är det tävlings dags igen hoppas jag :) måste itta en passande och fixa det där himla grönakortet!
Men nu är vi på gång också!

Både Jossi och Anita pradade idag om mig och Dusty, att det är bra med någon som inte sitter och bromsar henne hela tiden utan ökar lite och håller ihop istället. Ja, det är en viss skilldnad. Så tyckte båda att runda vi gjorde på långfredage såg mycket bra ut. Det var roligt att höra hur de tänkte och tyckte. :)
Nöjdnöjdnöjd som tusan!
Och min pärla var super duktig!
Pussa!

Nu ska jag ducha och sen sova i miljoner år känns det som, usch vad trött jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar