söndag 10 april 2011

Det vart till att jobba idag!

Jossan från gpk ville att jag skulle komma och hjälpa till med nybörjarna och rida lite.
Kan jag väl sa jag då ;)

Så på morgonen sprang jag hit och dit och städade här hemma. Plockade ur diskmaskinen, städade mitt rum, damsög hela nedervåningen och moppade den. Kan säga att jag fick mycket gjort på en timme!
Sen tröck jag i mig en pizza bit innan bror skjutsade mig till stan.
Där köpte jag presenter till mina föredetta barn och ungdoms ledare.
Efter det skjutsade pappa mig vidare till gpk.

Väl framme så bytte jag om, gosad lite med Dusty som (trots att det var massa folk i stallet) var hur mysig som helst. Kliade henne lite i pannan så tryckte hon sitt huvid mot mitt bröst. Jätte gulligt! Sen la hon mulen på min axel, fick pussa henne på mulen en gång sen ville hon bli kliad igen -.-'
Krävande häst!
I alla fall så fick jag leda nybörjarna idag. Det gick väl bra..har inga större synpunkter.
Sen var det dags för ridning. Jag skulle rida i vuxengruppen om det vart någon häst över. Annars så skulle jag rida ut på Splash. Fick vänta i kanske tjugo minuter, sen började jag borsta av fallendino (det var tio minuter kvar) sen kom hon som skulle rida honom.
Attans! Då hade jag ca fyra minuter på mig att fixa Diva. Jag kan ju inte säga att hon var fläckfri när jag satt upp :P
Men jag borstade noga under magen och på ryggen.
Då red jag iaf för Jossan. Länge sedan!
Vi dressyrade lite, jobbade mest på volter. Ökade, minskade, med utåtställning osv. Kan säga att hon var väldigt stel i vänster sida. Gick stel som en pinne och ställde sig utåt. Sen så är hon ju fuxsto!
Vi gjorde en rolig övning där man skulle lägga tyglarna i kors och styra bara med vikten. Det gick ju inte så bra för mig då.
Men i övrigt så fick jag mest höra "Bra madde!" under den lektionen :P

Sen fodrade jag där nere, fick hjälp (som tur var!) av lite tjejer i stallet.
Sen var det bara att åka hem fort som attan och duscha, fixa mig, käka och sen åka till bk för födelsedagsfirande för mina barn och ungdoms ledare :)
Det var jätte mysigt vi spelade lite pingis, fikade, dansade, skojaderunt osv.
Var ganska trött!
Innan jag åkte hem kramade jag om min ungdomsledare, som ska flytta till Nicaragua! Så började jag böla!
Usch! Vill verkligen inte att hon ska åka! Jag kommer sakna henne så grymt mycket, men hon hör inte hemma i sverige, så är det bara.
Det var en bra kväll i alla fall!

Nu har jag skrivit sådär jobbigt långt igen!
Aja, puss och kram gummibanan!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar