söndag 17 april 2011

Tuff dag!

Så nu sitter jag här i..tja..inte så mycket kläder alls ;)
Det är super varmt i mitt rum och jag svettas...kanske lite mer info än ni behövde?

Idag började jag med att åka till kyrkan, känns som jag inte har varit där på år!
Träffade iaf Sara så fikade vi tsm.
Sen tvingade jag med family till Hööks för att akut köpa nya ridbyxor!
Jag har fem par: Tre är sprukna, ett par är vita och ett kan jag inte få på mig än mindre sita upp i. Så det vart två par nya.
Ett är helskodda och ett har knäförstärkning. Båda är CRW. Skulle lagt in bilder om jag inte var så äckligt trött!
Precis efter det fick jag veta att ryttarstugan har 50% rabatt på hela stortimentet och jag som går på real har tio så jag skulle kunna få 60% RABATT!!!!
Jag vart nästan tokig!!!
Men sånt är livet!

Åkte iaf till ponnyklubben efter det.
Skulle ta ett grupp foto med US som ska åka på en tävling till bosön. Sänds i tv, ni kommer få veta när så fort jag vet! ;)

Sen gick jag med Anki och fixade Dusty.
Så tog vi ut henne till Prostis. Anki red igång henne lite först så fick jag henne efter det. Så "tränade" anki lite med mig. Kan inte säga att jag vart mycket klokare, men dressyrsadeln funkar jätte bra för mig och så har jag kommit fram till att jag inte behöver sporrar på tvälingen, eller vi får se vid framridningen :P
Det gick iaf bra, hon taktade ganska mycket när jag tog tag i henne så det var lite jobbigt. Fick henne aldrig het på tygeln, hon tuggade lite och nickade ibland, men mest var det att hon trippade. Men det blir nog bättre när jag kör på känsla..är ju inte riktigt van med riktig dressyr täning :P

Efter det stannade jag och tittade på dressyrträningen, Dusty var inte helt med på noterna. Gick lite hur som helst och var lite stökig. Men så är det ibland.

Sen skjutsade Anki hem mig så kom Sara till mig. Jag städade HELA min ridgarderob :O
Så satt hon och kollade på :P
Men har iaf putsatstövlarna och gjort ren alla grejer osv.

Imorgon blir det jobba på gpk läger först och sen träna med Dusty :)
Om hon inte går mer i övrigt :P

Nu ska jag sova!
Så ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar