torsdag 31 mars 2011

Hur kan en dag vändas från bra till dålig så fort?

Dagen började bra, jag vaknade i bra tid och hann allt jag skulle gröra på morgonen. Hann till och med ta ut pengar innan bussen till lervik kom!
teorin var inte så jobbig idag, vi fick veta lite om travet nästa vecka och horse festival :)

På ridningen skulle jag ha Damelio, men när jag kom till stalet så hade han en tappsko på vf så jag fick ta CH istället.
Kan ju tillägga att han är 1,80 och inte riktigt liten och lätt som de på gpk :P
Men det gick bra i alla fall!
Melinda fick hjälpa mig att tränsa för jag nådde inte upp ^^)
När vi började rida kände jag bara; Det här kommer inte gå! Jag kommer bara studsa runt och han kommer springa som en giraff hela lektionen!
Men tji fick jag för det gick ju jätte bra. Tycker jag i alla fall!
I början då fattade jag inte riktigt hur jag skulle göra, men efter ett tag så kände jag att han inte riktigt var den mjuka lätta hästen utan man måste hålla emot i ytter, göra halvhalter och verkligen rida honom mellan skänkel och hand. Så måste man se till att han verkligen trampar under sig. Det var bara så uppenbart när poletten föll ner!
Men jag kan säga att det kändes verkligen när det funkade!
Så gick det bra där efter det.
Vi hade alltså markarbete idag så vi skulle rida en slinga med lite små hinder, bommar och konor. Då vart det mycket roligare att springa så det var inte så lätt att hålla honom kvar på tygeln :P
Det gick sådär lite mellan åt, men han vart så pigg så jag orkade inte riktigt hålla emot i tygelmn hela tiden :P
Men i övrigt så tyckte jag det gick jätte bra!























Efteråt skulle jag egentligen till gpk och träffa lilly och sen hem till olivia. Men Lilly skulle inte rida så jag behövde inte åka till gpk. Så istället gick jag på stan (med min TUNGA väska) och väntade på att olivia skulle sluta skolan. Men fem i fem smsade hon och sa att hon inte kunde. Jahapp!
Kul de då! "/
Jag vart ju lite besviken såklart, men vad ska man göra!
Tyckte det bara var lite onödigt, fick ganska så ont i ryggen kan jag säga!

Men nu är jag hemma i alla fall, ska jobba lite åt pappa i alla fall.
Så blir det väl till att slappa ikväll!

Chao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar