fredag 8 april 2011

Förlåt! Nu blir det ett sådant jobbigt och långt inlägg igen!

Har haft apu heladagen!
Först gjorde vi alla vanliga rutiner (jag tänker inte dra dem alla för er)
vilket gick ovanligt fort idag, sen fick vi träna "visa häst vid hand" med Dusty.
Det var riktigt roligt, hon är så frammåt så det är lätt att visa hennes gångarter :)
Så fick vi kritisera och döma varann.
Alla hade lite svårt att komma ihåg att byta enhands och tvåhands fattning på rätt ställe :P
Regnade och snöade gjorde det också när vi var ute på stallplanen :P
Den lilla donnan har förövrigt fått fällfläckar :) Gulligt!




















Sen fick vi lunch och efter det fixade vi lite utrustning och red.
Jag red Fallendino, vet inte hur längesedan jag red honom!
Länge var det i alla fall!
Det gick jätte bra för oss. Han lyssnade fint och jag hade lite bättre känsla för honom nu är jag hade tidigare. Så han gick fint i både skritt och trav. Men i galoppen blir han fär framtung för att balansera upp för mig. Gjorde mycket halvhalter och tog tillbaka honom, det tyckte han var jobbigt. Särskildt i höger varv, men det är hans svaga sida så vad ska man vänta sig.
Jag är i alla fall sjukt nöjd med honom och våran ridning!



















På eftermiddagen kom Natta så pratade jag med henne om lite tävlingar och så.
Sen gick vi till våran (gemensamma :P) nybörjar lektion.
Jag har varit med så mycket nu så det känns som att jag är ridlärare i den gruppen också :P
Så fick jag springa med där lite eftersom de håller på att lära sig trava. Duktiga är de också för att ha ridit så kort!
Sen gick vi upp och ner med nästa grupp.
De är riktigt farligt att vara inne på ridbanan då! Man blir nästan översprungen och ponnierna är överallt.
Sen gick vi upp igen och ner med handikapp gruppen. Jag fick leda kalle idag, as usual!
Ibland blir man tokig!
Menmen, den hästen är inte direkt snäll heller!

Sen var det dags för hoppning!
Fick fixa Orlanda och lite så.
Vi hoppade ganska mycket idag. Först en femstuds, den tyckte orlanda var lite svår. Hon är ju inte så musklad heller så vi hoppade bara lågt på den. Hamnade lite efter hindrena första gången, andra så hoppade hon av lite tidigt men sen hängde jag med i alla fall :) Bibbi sa sedan att hon hoppade högt (ca 50 cm) över varje hinder så det kändes lite studsigt :P
Sen gjorde Anita det till en tre kombination, den gick super. Bara jag som var lite trög i huvudet och inte orkade driva ordentligt.
Sen gjorde hon det till en linje, den gick också jätte bra. Och sist så fick vi hoppa en linje på motsatt långsida med en oxer.
All hoppning gick jätte bra idag. Sista linjen fick jag mycket beröm för och den kändes helt awesome!
Det var bara mitt huvud och min kropp som var trött efter hela dagen så jag hängde inte riktigt med. Sen så berättade Anita efteråt att Orlanda hade gått ett riktigt jobbigt hopp pass på torsdagen så hon hade säkert lite träningsverk.
Men jag var iaf Otroligt nöjd över dagens ridpass (bägge två!)
Och jag ramlade inte av idag! ;)

I övrigt så har alla ston brunstat idag och varit allmänt griniga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar