söndag 10 april 2011

Tävling på fältis :)

Idag har jag varit och kollat på hopptävling på fältis.
Div II laghoppning.
Kom vid början av lc klassen så kollade på den. Fina hästar set finns :)
Sen var det laghoppningen. Gpk hade två lag. Så ett av de lagen var felfria i grunden så de kom till omhoppning och mötte grs som också var felfria.
Det lilla kruxet var att gpk hade inga d ponnier. Utan en b och tre c mot grs som hade en b, en c och två d.
(tror det var en b och en c iaf :P)
Men vann gjorde iaf grs, gpk kom tvåa. Duktiga ändå tycker jag!
En av hästarna var super häftig att kolla på för han taxerade så tydligt :P Och Oidi (en av ponnisarna från gpk) han bjuder alltid på spänning :P
Måste bara säga att det var ovanligt många som vägrade tyckte jag. Nästan 80% av alla som red vägrade!

Åkte i alla fall dit med Jenny, träffade Mathilda, Elina, Emelie, Isabell och många andra. Flera från klassen också!
Kul var det i alla fall!

Nu har jag varit hemma ett tag. Har pluggat lite matte, får verkligen kämpa för att inte somna. Ska lägga mig ett tag trot jag. Orkar nog inte till innebandyn ikväll, sorry!

Ni ska bara veta hur många stavfel jag har fått i den här texten!

1 kommentar: