torsdag 28 april 2011

Tröööött!

Ligger i soffan och halvsover, min axel knakar och jag är lite socker sugen :P

Åkte ut till lervik idag.
Vi gick igenom ryttartestet, så nu kan jag nästan hela programet. Med Frida fick vi träna på att knoppa :)
Sen skulle vi rida. Så fick jag rida en som jag inte ridit tidigare, Xamir.
Han var jätte mysig och mjuk, vi fick rida fram själva på utebanan. Mitt huvud var helt tomt, jag hade ingen aning vad jag skulle göra. Men det gick i alla fall.
Han var lite tung i sidorna så ibland vart det segt att svänga med honom, upplevde jag.
Efter en halvtimme fick vi komma in i ridhuset så tränade vi på ryttartestet. Det gick faktiskt bra! I galoppen var han lite annorlunda mot andra hästar, hans rumpa studsar typ omkring under en, som att han bara skulle galoppera med bakbena och stå stilla med fram. Man kan nog enklast beskriva det så, men jag fick hålla emot ganska mycket så han inte skulle springa över lilla kurre :P
(I ryttartestet ska man alltså rida ett dressyrprogram på led med ca 3-4 stycken hästar)
Sen var vi klara.
Borstade hästarna, putsade tränsen och sadlarna, bytte om och åkte hem.
Stannade på stan och käkade på donken med Elin och Julia.
Somnade nästan på bussen hem, men nu ligger jag här i alla fall :)

Usch, ska tvinga mig själv att vila nu så jag orkar med dagen imogon!
Den kommer bli lång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar