tisdag 19 april 2011

Påskdressyr!

Dagen började med att jag kom till stallet kl 12 och knoppade Dusty medan Anki borstade.. Duktiga flickan stod stilla hela tiden förutom vid sista knoppen där det kitlades lite :P
Vi upptäkte också ett stort sår på hennes överläpp, det såg ut som ett skrapsår som det var ett stort jack i och likadant på insidan av läppen. Det såg ut som att hon hade blivit biten.

























Sen var det handikappläger från 1 till 4.

Efter det var det fullrulle med att kolla program, veta vem som är inne på banan, betala tävling, lämna in påskägg, hjälpa olika med utklädnader, knoppar osv. Och mellan allt tröck jag i mig en korv :P Haha..

Anki skulle rida LB:1i början och Dusty var hur lugn som hälst på framridningen!
Och hon gick jätte fint, svettades inte äns!
När de kom ut från banan så hade det också gått jätte bra!
Sen tog jag över henne, hon var på tårna och kollade runt på allting då. Skrittade med henne ett tag sen tog jag upp henne till stallet, sadlade och tränsade av, borstade så fick hon dricka lite vatten.
Lämnade henne sen ett tag så hon fick vila.




















Skulle egentligen fikamed mamma, men med mig. Lite nervös kanske ;) var inte riktigt med mig. Lite nervös kanske ;)
Sen gick jag upp till Dusty igen. Borstade, sadlade, och tränsade. Fick fixa lite knoppar också (som den lilla busan hade kliat sönder) :P
På framridningen var hon fantastisk. Lyssnade jätte bra och var frammåt, stadig, lugn och helt underbar!
Formen var lite sådär, hon gick bra, trampade undersig och sänkte huvudet, men jag fick aldrig grepp om böjningen i halsen. När hon gick ner, så kunde jag inte riktigt fånga upp det. Men det gjorde inte så mycket.
Galoppen satt som en smäck, jätte fin och mjuk. Inte alls så springig som hon kan vara ibland.
Anki hjälpte mig lite under framridningen också, så jag inte var helt ute och cyklade :)

Anki hade klätt ut sig till en sopa när hon red så då tänkte jag vara soptunna, men jag sopade den iden. Det vart lite svårt att rida i en stor grön regnrock :P

Men när jag skulle in på banan så var jag lite nervös och rädd att jag skulle glömma programmet (LC:1). När vi kom in var hon lite tittig på publiken, de var lite högljuda och inte hade så mycket vett just denna dag :P
Men efter en stund slappnade hon av och vi började. Gick jätte bra, när vi kom in i första bågen på serpentinenen så hade jag glömt första avsaktningen till skritt, kom på det precis innan medellinjen så jag satte den i alla fall :P
Likadant hände efter ökningen, min hjärna var totalt blank, jag kom inte på nästa moment. Så pacerade jag A och så kom jag ihåg, 15m volt, haha..snacka om tur!
Jag skulle vilja se mitt ansiktsuttryck!
Men efter det gick allt bra. Galoppen fick jag riktigt fina poäng på och jag är skit nöjd!
Vi fick 52,59 % och det var vår första tävling!
Ja, jag skulle inte kunna bli nöjdare!























Efteråt åkte jag och mamma till max och köpte mat. Så tänkte jag "inget kan förstöra den här dagen!" så kom jag på att jag hade glömt mobilen (med alla bilder) i stallet.
Det värsta var att jag inte visste vart!

Men som sagt, grymt nöjd! Och Dusty var så duktig hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar