söndag 24 april 2011

Påskhoppning!

Ja, det blev lite sen uppdatering, men jag hoppas ni förlåter mig!

Ja ni, dagen började med att kliva upp tidigt!
Åka til stallet och börja fixa med sadel och träns. Hittade som tur var en bra sadelgjord till Dusty så sadeln skulle slippa snurra runt!
Tack och lov för det!
Sen byggde alla deltagare banan innan vi gick för att fixa hästarna.
Jag tror jag ryktade henne i en timme! Seriöst!
Jag grund ryktade henne dagen innan, sen kom Vilma så bad jag henne att borsta henne om hon ville. Så hon vart riktigt ren då.
Så när jag började idag så var hon fortfarande ganska ren, det syntes att hon blivit ordentligt borstad dagen innan!
Så fixade jag manen och svansen, flätade manen (inte knoppar) och gjorde en inbakad på svansen (son inte var så fin).
Sen gick vi ner för att bygga om och gå banan innan 70 och 90 klasserna.
Åt en macka, och sen upp igen.
Jag var nog borta i max tjugo minuter.
Och på den lilla tiden hade Dusty hunnit lägga sig ner ch spånat ner hela svansen och kroppen!
Från topp till tå, helt täckt av spån!
Som tur är hade hon lyckats hålla manen fri!
Så det var bara att skynda sig att borsta av allt, igen och göra om svansen (som vart bättre denna gång!).
Som tur var hade jag hjälp av mamma och syster!
Fick iaf på henne allt så gick vi ner till framridningen.
Direkt hon lämnade stallet började hon ropa, typiskt brunstiga ston!
Och inte slutade hon heller, hon gick och skrek hela dagen!
Jag började iaf att skritta runt lite och sen in på framhoppningen. Hon kändes bra, inte för pigg men jag var lite spänd. Men så är det ju! Hon hoppade iaf jätte bra. Hon vart lite lång när vi hade lång anridning, men hon hoppade jätte fint!
Och jag vet inte hur många kommentarer jag fick om att hon glänste! Nästan alla som pratade med mig sa att hon glänste och var jätte fin! Happyface!
Natta trodde att jag hade haft på pälsglans :P Men nejnej, jag fuskar inte!
Men ärligt så glänste hon som guld!
När vi fick komma in på banan så var vi båa lite spända :P Hon vart lite extra tittig när hon var själv inne på banan! Hon reagerade på ett par bommar utanför banan och sen vart hon rädd för startflaggan :P Tönthäst!
Men banan gick bra, hon hoppade fint. Hon vart lite lång ibland så det vart ett halv språng på vissa hinder, men det klarade vi bra. Sista hindret hade de lagt på en grind under. Så den reagerade hon på, tittade till och tyckte väl att jag inte var helt hundra då häller. Så där flöt hon ut på utsidan. Jag tänkte att vi kunde hoppa ändå, men tillslut hamnade vi för långt åt höger. Så det vr bara att vänta runt och ta den igen. Då hoppade hon jätte fint!
Så stolt över pärlan!
Direkt efter mållinjen kom Anita fram till mig, men världens största smile och sa: "Super fin runda! Jätte bra!"
Tror ni man vart glad eller!
I helhet så är jag riktigt nöjd över dagen!
Sista hindret kunde ju gått bättre, men det spelar inte så stor roll!
Men det kan jag säga, i sommar blir det fler tävlngar!
Ska ta ut henne på någon lokal storhäst tävling och få lite rutiner.
Kanske tar en 90 klass eventuellt 1.00. Men det får vi se senare!
Vi vart altså inte placerade, men vi hade ändå tuff konkurrens så det var inget jag räknade med!

Nu får ni lite bilder!
Alla är knäppta av Elina Johannson Lundgren, som för övrigt knäpper de bästa korten ever!








2 kommentarer:

  1. haha? vad menar du med det? Jag uppdaterar liksom oftare än vad jag tomp. kan? typ 10-15 ggr om dagen förutom när jag rider? :S

    SvaraRadera
  2. + att du kommenterade ett inlägg som ja gjorde i januari då jag bloggade på min förra blogg www.szandrah.blogg.se ... men har valt attt fortsätta på den här. Men ser man på? ;o du rider min älskling, Dusty? :D Hade ingen aning omdet, ska ha privatlektion med henne om 2 timmar!:D

    SvaraRadera