tisdag 26 april 2011

2 timmar städning!

Jag åkte in till stan och träffade Kina.
Vi fikade på m&b Latte med Irish Coffie och choklad mousse :P Den var lite för söt för min smak.
Sen gick vi till gina och letade jeans, hittade ett par bra, ska kanska köpa dem senare i veckan om jag inte hittar några bättre :P

Sen åkte jag till gpk. Hälsade på Hillevi, Lillys nya ponny :)
Skit söt var hon!


















Så gosade jag lite med Dusty. Satt i hennes box och kliade henne. Jag tror jag kliade henne i tio minuter, och hon tyckte det var jätte skönt!
Hon somnade nästa, stod typ och svajade över mig. Vart lite rädd att hon skulle lägga sig ner pladask :P
Men det var mysigt!
Sen tänkte ja byta hennes vitatävlingsshabrak till ett vanligt, så gick jag in i förrådskammaren och fick spel!
Man hittar ingenting där!
Grejer ligger överallt, oordning och stökigt!
Så jag började städa, städade i hela två timmar! Och ändå vart jag inte helt klar! Ska dit imorgon också och göra klart allt!
Så jag började med att para ihop alla benskydd och lägga dem i en stor låda.
Likadant med alla lindor.
Fixade alla shabrak så de låg bra (de var faktiskt gans i ganska bra ordning redan!)
La alla paddar i ordning de stora åt höger och de små åt vänster.
Hängde upp alla handkappjordar.
Rullade ihop alla transport skydd och la dem i en ikea påse.
La alla borstar i en påse.
Vek alla täcken och la flisarna i en hög och regn/vinter i en annan hög.
Tog alla tömmar och selen som fins och rullade ihop allt och la i en påse.
Hände upp alla sadlar som låg överallt!
Rensade upp alla stigbyglar och la dem i en låda.
Satte alla träns på krokar.
Hängde upp alla nosgrimmor på olika krokar. (engelsk/pullar/remont)
Hängde upp alla lösa nackstycken, pannband och sidostycken.
Hängde upp alla bett på krokar.
Hängde upp alla martingallar, gummisnoddar och svanskappor.
Hängde upp stiglädrena på krokar.
Samma med sadelgjordarna (de långa för sig och de korta för sig)
Så fixade jag en ny krok till alla insektshuvor och pannband.
Sen la jag alla grimmor och krubbitarremmar i en korg.

Där slutade jag för dagen och åkte ner till stan och träffade familjen. Vi åt på östenspärla för att fira att bror fick körkortet :)

Alla ni som har sett ponnyklubbens förråd: kolla och häpna!




























Så nu är det dags att sov för imorogn börjar skolan!
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar