måndag 11 april 2011

Barbacka hoppning!

Skolan har varit okej idag, pluggade inför matteprovet imorgon och hade föreläsningar.
Relativt bra dag.

"Jag vet att jag gjorde fel, det var inte min sak att säga någonting om! Förlåt!"

Åkte hem och vidare till gpk ganska fort. Hann inte äns äta något!
Jag kollade i alla fall på en lektion där Dusty gick med. De skulle hoppa.
Och jag kan säga att...nä, det gick inte så jätte bra :P
Dusty sprang i obalans största halvan av lektionen och slog i sig på bakbena så hon svettades massa. Men mot slutet så började ryttaren hålla ihop henne mer så såg det någorlunda ut i alla fall. Hon hoppade som en kråka lilfisen. Rev gjorde hon också!

Sen skulle jag kolla våran lista, och Natta hade sagt att vi skulle få välja hästar, så jag velade mellan Dino, Jon, Diva, Mis, Hatti..ja massa.
Bestämde mig till slut för Diva. Så kom jag in och kollade listan. Så hade vi uppskrivna..jag hade Dusty, Dööh! Vem kunde anat? ;)
Men inte svek humöret för det inte..nejnej! :)
Vart faktiskt ganska glad, så där lite hemligt ;)
Men jag betämde mig för att rida barbacka. Eftersom jag ville det förrut men inte kunde för jag fick Hobbe så kunde jag det nu istället :)
ÅÅÅh! Så mjuk och skön hon är att rida barbacka på! Man sitter perfekt, iaf jag med min stora rumpa :)
Så var hon väldigt pigg och lyhörd. Slog inte i sig heller!
Tycker framridningen gick jätte bra. Hon kom aldrig riktigt i form dock men vi hade kanske 15 minuter att värma upp på så krävde inte så mycket av henne från början.
Men när vi skulle börja hoppa var hon helt perfekt!
Hon kan ju ibland hopp lite krucigt på låga hinder men idag bara flög hon och var helt jämt oh mjuk!
Lite stora språng ibland, men det får man la ta!
Vi hoppade i alla fall en trestuds.
Först var alla kryss, sen höjde natta upp mitten hindret till ett litet räcke. Då (jag vet inte varför) tittade dusty till på bommarna istället för att koncentrera sig på hoppet så bakbena vet jag inte vart de hamnade men bommer åkte ner i alla fall :P Sen vart hopen skit fina! Kändes jätte bra!
Sist skulle vi hoppa ett snehinder från hörnet vid M. Så första gången låg bommen på 60 ungefär. Så kom vi lite kort så vi rätade upp oss i sista stund innan avsprång. Det vart lite rakt upp i luften men kändes bra i alla fall. Andra språnget låg bommen på 75 (räknade efteråt) så då tog jag ut vägen lite mer. Så kom vi perfekt, språnget vart perkeft och jag var helt nöjd. Det var de hägsta vi hoppade den lektionen. Men kan ju säga att jag ska hoppa barbacka fler gånger. Men nu så ska jag rida Dusty både på tävling och lektion på lovet sen får jag vila lite fårn henne så jag ska hoppa bla Diva och Dino tänkte jag. Länge sedan ju!

Så här bra blir det då när Natta tar kort :P



















Nu ska jag sova!
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar