söndag 22 maj 2011

Svar från frågestunden!

När var första gången du red Dusty och hur upplevde du henne då? Är det annorlunda mot hur du upplever henne nu, och isåfall, vad är annorlunda? :)
Första gången var våren 09 när jag började hoppkurs på gpk.
Första intrycket var att jag gillade henne, jag behövde inte jobba så mycket utan hon gick och hoppade av sig själv.
Nu har jag dels lärt mig rida henne ordentligt så där är det en stor skillnad, sen insåg jag att hon är väldigt feg inom hoppningen när det väl gäller att hon måste ta i lite eller göra jobbiga övningar.
Den största skillnaden är dock att hon har blivit mer ridskolehäst nu och inte svarar och beteer sig lika bra som i början.

Har du en snygg katt hemma?
Ja, jag har en riktigt snygg och tjock katt här hemma som hårar som tusan! :)

Brukar du tävla och i vilken gren isf?:)
Ja, jag tävlar i hoppning för gpk. Har dock inte åkt ut lokalt eftersom jag inte har ett grönt kort ännu.

Hur länge har du ridit?
Jag började rida när jag var 5 i hedesunda där jag bodde förrut. Sedan började jag på gpk vid 6 års ålder vilket gör det till 12 år iår :)

Har du egen häst?:)
Nej, jag har ingen egen häst på papper, däremot brukar jag säga att alla hästar som står på gpk är mina eftersom jag rider och älskar dem allihopa :)

Vad tycker du om att gå ett hästinriktat gymnasium? Nack- och fördelar :)
Det jag tycker är bra är att man får en chans att utveckla sitt intresse och hålla på med något som man tycker är roligt. Det kan ge lite mer pepp att plugga också. Sen så får man unika chanser att knyta kontakter vilket är väldigt viktigt inom hästvärlden.
Det som är dåligt tycker jag är att det tar mycket på kroppen och psyket. Sen så finns risken att man tröttnar på häst livet och då är utbildningen bortkastad.
Om man verkligen ska gå ett hästinriktat gymnasium ska man vara säker på att man har driv till det och att man har en backup plan ifall man förlorar intesset.

Jag har hört att du har världens bästa mamma, stämmer det verkligen;)
För mig är hon världens bästa, har alltid varit och kommer alltid att vara!
Det finns ingen bättre, jag älskar min mamma!


Det var allt, men tveka inte att kommentera och ställa frågor i alla fall! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar