fredag 13 maj 2011

Fredagen den 13:e

Träningen gick väldigt bra!
Dusty kändes lite spänd och stressad från början, men så var hon ganska pigg också. Började jobba med hennes form ganka direkt, hon gick faktiskt väldigt bra!
Jobbade henne mycket på volter och sidvärtsrörelser under uppvärmningen, galoppen var jätte bra idag, frammåt och rund. Inte alls den dära "släpa benen efter mig" galoppen. Fick beröm för att jag fick henne i en så bra galopp, välförtjänat kan jag säga så som jag har kämpat med den sedan jag började rida henne!

Efer uppvärmningen kom hon faktiskt in i en fin ärlig form, inte den dära låga jobbiga som jag brukar få ibalnd. Känner verkligen hur det börjar släppa för oss nu och att vi kommer frammåt. Hon slämmade och skummade i munnen som om hun hade slickat i en maräng skål, till och med hennes hals skummade med svetten. Har aldrig sett det "live" på en häst förrut :P

När vi skulle hoppa så började vi med en lite snävare sväng, den tyckte jag var lite jobbig, hade lite problem med att räta upp henne ordentligt och hålla igong galoppen. Men vi fixade det tillslut :)
Sen hoppade vi en linje med två räcken, den satte vi perfekt!
Efter det var det en böjd linje med en trippelbarr och ett räcke, kan säga att Dusty hade lite problem med den dära barren!
Vi fick ta om den 8 ggr för att hon skule våga ta tag i den, efter så satt allting perfekt, men just trippeln var lite läskig tyckte hon.
Sist skulle vi hoppa en oxer pi ström, först två och två sen alla tillsammans. Det tyckte hon däremot var roligt, fick till jätte fina språng, sen så var jag lite försktig första varven för hon vart så stark. Men sen brassade vi på bra :)
Hon var duktig min fina tjej :)

Brukar alltid diskutera lite med Anita innan jag åker hem om hur det har gått och så, och just idag var det mycket som var bra, bara Dusty som var så feg och inte var med på noterna riktigt.
Anita tyckte också att det var synd att jag och Dusty inte kunde vara med nu i helgen på Ovansjö, men det är ju en ponnytävling :(
Men hon sa iaf att vi kunde vara med på ponny cupen i sommar och kanske någon mer tävling om jag hittar någon lämplig.
Men det var iaf roligt att det var hon som tog upp det, för jag vill ju, men det är ju Anita som bestämmer :)

Det är så tråkigt att jag inte har en kamera, men ni får ite gamla bilder då :P
På de här bilderna är hon svettig, men det är inte änns en tredjedel av vad hon var idag, till och med rumpan var fuktig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar