fredag 20 maj 2011

Dusty, dusty och mer dusty!

Har haft en riktig Dusty dag idag :P
Hade apu på förmiddagen och gjorde allt det vanliga. Mockade, fodrade, skiftade hästar osv.
Skulle träna häst vid hand eftersom vi har examination på det på torsdag.
Så jag, Elin och Emelie gjorde iordning Ponto, Dusty och Goran.
Så turades vi om att öva med dem. Väldigt bra erfarenhet faktiskt, eftersom alla tre är helt olika!

Precis när vi var klara kom en tjej från gavlefastigheter som skulle fota lite reklam, vet inte riktigt för vad men det skulle komma upp på hemsidan.
Så det var bara att springa in i stallet, sadla och tränsa Dusty (igen) och sitta upp. Vi skulle bara skritta runt lite så hon skulle få bra bilder, men det var roligt i alla fall :)
Sen fick vi presentera oss och hästarna, Anita började skratta när jag sa Dusty Lanzo. När jag frågade varför sa hon att hon hade glömt att hon hette Lano också :P
Jaha..

Efter praktiken gick jag med Lilly ner när hon skulle rida. Täffade på en äklig orm där också, uscha! Inte var den liten häller!
Kollade lite på hoppträning sen var det dags för handikapp. Lite jobbigt men men.

Så till sist var det dags för hoppträning!
Det gick lite halvknackigt ibörjan, jag motarbetade mina egna hjälper, men som tur var lossnade det tillsist.
Vi skulle börja hoppa ett litet räcke, det kom vi perfekt på. Efter skulle vi hoppa en linje, oxer-räcke. Första gången trampade hon om innan räcket, andra gången gick det galant!
Sen skulle vi hoppa ett S (omhoppningssvängar) den gick lite sämmre. Jag satt och tjuvbromsade henne hela tiden för jag tyckte det gick för fort för svängarna. Men andra gången så släpte jag henne mer och drev på. Då gick det faktiskt väldigt bra, alla språng vart jätte fina!
Sist skulle vi hoppa en böjd linje, där gick det riktigt bra, fick betyget "perfekt" av Anita. Så det var ju super kul!

Kan säga att jag fick en riktig dustyfylld dag! Gosade också mycket med henne mellan varven, och hon var väldigt gosig faktiskt! Allt mellan oss har blivit mycket bättre sedan jag tog lite tid bara för henne. Det är någonting som har klickat till känns det som.

Riktigt nöjd med dagen i alla fall! :)
Puss på min pärla, Dusty!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar