onsdag 25 maj 2011

Grönt kort hoppning :P

Åkte till gpk med min stora ridväska plus min andra fetto väska som denna gång var ännu tyngre med en dator i!
Men jag lyckades ta mig till kontoret innan min rygg chekade ut :P
Sen var det bara att börja borsta lilla Dusty gumman :)

Jag och Elina skulle dela på henne så jag skulle rida fram och hoppa först och sen tog Elina över, hoppade och skrittade av.
När vi kom ner till banan så började vi skritta fram. Kan helt ärligt säga att hon var som en förvuxen snöboll :P
Lite små seg och trökig :P Försökte få henne att öka och mindska mycket och det gick ju hyfsat.
Efter galoppen var hon lite mer frammåt och efter vi börjat hoppa så började hon tagga lite.
Hon tog faktiskt jätte fina språng idag, de kändes liksom luftiga :)

Sedan fick jag skritta medans torben, hägra och groch hoppade. Vi skulle hoppa den lägsta höjden efter häst. Alltså efter ryttarmärka 2.
När det var min tur så höjde de till 90 (sa Anita).
Jag tyckte det såg lite högre ut men jag hoppde i alla fall. Det gick bra, men det var lite jobbiga svängar för lilla flickan. Men vi klarade det.
Fick hoppa ett hinder på snedden och då tog hon världens skutt så jag bara flög uppåt. Jag kände seriöst mina fötter precis under bakvalvet. Scary!
Vi fick ta den svängen en gång till och då gick det super :)
Efter var hon sådär bra taggad som jag vill att hon ska vara när hon hoppar och då var det dags att byta ryttare :P

Tror Elina hade lite jobbigt med att hålla henne kvar i början :P
Så först hoppade hägra med en ny ryttare sen höjde vi till Elina.
Men det gick jätte bra för dem också.
Men jag tyckte att hindrena såg lägre ut än dem jag hoppade. Så kom Anita och sa att hon hade höjt extra för mig :P
Så jag hade alltså rätt, de var högre än 90.
Så istället låg de på en meter kanske någon centimeter högre, så jag hade ridit ryttarmärke 3 :P
Så berättade hon att hon ville se hur vi klarade höjderna istället. Men tydligen så klarade jag det bra :)

När vi var klara åkte jag till hööks och köpte nummerlapp, broddar och silikonsnoddar :)
Eftersom tävlingen på torsdag är på gräs så var det smart att fixa broddar :P

Nu ska jag faktiskt fixa lite fika eller något och sen duscha!
I love you sweet baby!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar