onsdag 11 maj 2011

Det har det hänt lite saker i alla fall!

Jobbade på i skolan idag, hade Engelska nationella och så fick jag veta att jag fått MVG på mitt matteprov :D Yeey!
Så om jag får ett MVG på nationella så kan jag få MVG i hela kursen :) Hoppas hoppas!

Efter skolan så snodde jag skjuts till stallet med Petra :) Fast jag inte fick åka dit för mamma :P Hehe..
Men jag kan säga att det var tur att jag var där, för idag var det många som ramlade av!
I första gruppen så var det fyra hästar som skenade, då var det två som ramlade av. Ena tjejen vart lite chokade men det gick över fort sen var det en som slog i armen lite och tappade luften, hon vart riktigt chokad. Så hade hon sin morfar där så han tog med henne och åkte hem. Vilket var det dummaste man kunde göra! Så nu vet man inte om hon kommer våga sätta sig på en häst igen!
Så jag fick stå där och hålla i robin ett tag, och han är ju den gulligaste ponnyn i hela världen! Stod me honom och klappade så tyckte han att jag skulle hålla i hans huvud så han fick vila, så tryckte han in huvudet och la det i mina armar, oboy, var det tungt eller! Men så mysigt, men han dreglade ner min tröja!
Sen var jag med i Nattas grupp, de skulle hoppa. Så först bockade Jon och alla som har sett honom bocka vet att det inte är små bockningar!
Men det gick bra med tjejen som red!
Sen kom Dusty med världens längsta hals och slarviga ben som flög åt alla håll, så hoppaade hon ett hinder typ framstupa. Halsen först sen frambena bakåt och bakbena frammåt. A, det såg riktigt olycksbådane ut! Tjejen hamnade på halsen och klamrade sig fast som en groda. Dusty fick lite halv panik och visste inte riktigt vad hon skulle göra, stackarn! Men det slutade också bra!
Tur det!

Fick i alla fall skjuts hem av snälla Petra :) Hon bor ju precis nära mig som tur är!
Så nu har jag haft lite kvälls fika och kollar på sagan om de två tornen :)

Imorgon är det dags för longering och tömkörning :) Roligtroligt!

Robin på bilden, liten ny favorit kanske! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar