söndag 15 maj 2011

Hopptävling..

Det vart till att vakna tidigt idag. Kl 6.
Var på gpk vid sju och åkte med Anna (rektor) till Ovansjö.
Väl framma var det kallt och regnigt och det var det hela dagen. Började med att springa runt och sätta upp reklam lappar om en clinic imorgon som jag vill gå på, men inte kan för jag rider den tiden! Attans!
Men vi får hoppas at det blir bra i alla fall!
Dagen fortsatte med att jag kollade på första klassen, l:d, som var en clear round.
Nästa klass satt jag i dommartornet, sen stod jag på framhoppningen och sist vid utsläppet.
Det hände mycket under en här dagen, flera avramlingar och stop.
En häst kastade av sin ryttare på framridningen så tränset åkte av men det satt ändå fast i martingalen och åkte in mellan bakbena samtidigt som hästen försvann i sken ut mot vägen. Nerverna var på helspänn hela tiden tills vi visste hur det gått för hästen.

Det regnade och var kallt hela dagen, skänt att vara hemma och vara varm igen!
Imorgon är det skola och ridning som gäller, skit också att ag inte kommer hinna se clinicen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar