måndag 2 maj 2011

Dusty!!!! + lite bildbomb

Wiiie!
Jag har haft ett jätte konstigt humör nu på kvällen :P Typ gått runt och tokskrattat, pipigt, skrikigt och lite annat. Varit glad helt enkelt :)

Efter skolan slutade åkte jag hem en snabbis och bytte om sen till gpk. Tog hand om hästskötarkursen med Lilly och Johanna. De skulle leda idag så jag tog ner Jim till ridhuset.
Han var lite busig, stod och bet i min jacka och busade :P



















Innan hsk stod jag inne hos Dusty, gosade lite men hon var inte riktigt på gos humör. Hon ville hälst bli kliad :P Sen kom tjejen som skulle rida henne så fick jag inte gosa mer :(

Ni ser ju bilderna, de skriker: KLIA MIG!




















Det här är ett skede man sällan ser Dusty i! Typ 1/10 000!



















Efter det och hsk så var det dags för ridning.
När jag stod och gjorde iordning flickan så var hon jätte gosig! Bra mysig och lugn!
Jag fick till och med pussa henne på mulen i två gyllene stunder. Ganska långa var de också. Blev lite chokad att hon stod lugnt och blåste luft på mig :) Mitt eget lilla guldhjärta!
Vi red ut i skogen idag. Tog det lugnt, det var så otroligt skönt och avslappnande!
Efter allt jobb, träningar och tävlingar var det skönt at!vara ta en flummig tur ut i skogen och koppla av!
Hästarna fick bralla av sig lite och slippa tänka på samling, takt och form!
Det var bara mys!
Men när vi var på väg hem igen så kändelite med tyglarna så munnen på henne, så plockade lite med tyglarna så plopade hon ner i form :P
Gick lite av och an med huvudet men iform :) Tok fia!
Jag börjar i alla fall få större klämm på det nu, formen kommer fortare och enklare. Det känns fantastiskt!
Tänk att jag har en så underbar liten häst att få energi, glädje och kärlek ifrån!
Jag känner mig som den lyckligaste lilla tönten på hela jorden! :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar