torsdag 26 maj 2011

Hemma från stallet!

Allra sista ridningen idag och vi fick hoppa :)
Hade lilla Fissur igen, han är dock inte så liten :P 167 ungefär. Har faktiskt börja gilla honom av någon anledning :P

Vi värmde först upp inne och han vart svettig och dan. Så kom vi ut i värmen och smälte nästan bort! Det var så varmt ute på banan!
Och massa knott och skit som bet hästarna.
Hade besök av djurklassen också som kollade på våran träning :)

Började hoppa fram på en linje med två oxrar, så rev vi andra hindret. Hade lite dålig galopp på honom så det var mitt fel.
Andra gången gick det bättre. Senad hade vi en uppvärmnings runda på fyra hinder, det gick också bra.

Sen var det dags att hoppa banan och vi skulle få lite stilbedömning av Frida.
Jag fick hoppa näst sist på hägsta höjden, var runt 90 till 105 på högsta kanske..
Han hoppade iaf väldigt bra, vissa stäckor sackade galoppen men vi fick väldigt bra kritik efter.
Frida tyckte jag red jätte bra och att jag hade förbättrat mina skänklar över hindrena. Det ända som det var lite knackigt var galoppen. Hon tyckte att jag hade lite för lätt med den galopp jag hade, hehe..inte för att jag riktigt förstår varför jag skulle göra det svårt för mig själv :P
Men det kändes riktigt bra att klara hela på första försöket och inte behöva ta om någon linje. Tror jag var den ända som kom i mitten på det 4e hindret :P De flesta hamnade för långt åt höger :P
Men jaja, jag är väldigt nöjd!

Trodde Julia skulle filma idag men det vart inte så så jag har inget att visa för er :(
Saknar en kamera!

på väg hem svängde jag iaf förbi stan, köpte ett par hörlurar och käkade glass på donken :)
Nu ska jag äta :)

Btw: så hade vi betygsinformation i hästkunskap och där har jag nu MVG :)
Inte illa!

Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar