torsdag 19 maj 2011

Ryttartest!

Idag har faktiskt varit en ganska krävande dag.
Vi skulle ha ryttartest och det är ju lite spännt innan, men som tur var så skulle jag rida i sista gruppen, så jag hade ungefär 1½ timme att fixa Xamir på.
Det jobbiga var att hästarna var helt täckta i lera när de kom in. Sen så är Xamirs man inte den bästa knopp manen :P Lång och tjock :P Men det funkade ändå, han står så snällt med sänkt huvud när man knoppar honom, tror han tycker det är kanska mysigt faktiskt :)
Han blir så himla söt med knoppar!

Själva programmet gick bra, glömde lite små detaljer men det blir ju så när man är lite spänd! Annars så tyckte jag att det gick ganska bra idag! Xamir var lite jobbig i formen, men vissa stunder gick han bra och andra inte :P Konstigt nog gick han bäst i galoppen tyckte jag, eftersom det brukar vara den svåraste gångarten för mig, men så är det ju :)
Fick som resultat 69,5 % inte så illa tycker jag :P

Nu är jag slut pumpad, lite trött i axlarna efter allt knoppande och sugen på bio faktikst :P Hehe!

Men ska försöka få ordning på mitt rum idag och få bort min huvudvärk :P
Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar