fredag 27 maj 2011

Praktik och träning!

Hade Apu idag som vanligt. Ganska roligt men det var kallt och regningt hela dagen.
Fick rida Orlanda, hon var fin men lite lat :P
Jag hade nått fel på min höger skänkel så när jag spände vaden så gjorde knät jätte ont. Så jag hade lite svårt att få fram henne, men hon gick på tygeln ändå, lite jobbig känsla att det inte gick så fort frammåt bara :P
Elin red Dusty och det gick faktiskt bra för dem. Elin sa att hon var imponerad av att jag orkade med Dusty :P Förstår nästan inte hur jag inte skulle orka, hehe :P
Emelie red Ponto, Veronica red Splash och Lotta Jon.
Lotta tyckte Jon var lite jobbig för han gick inte fram riktigt, så hon lät Veroica testa. Hon galopperade lite och sa sen att han satt helt fast och inte gick frammåt alls.
Då tyckte hon att jag skulle testa. Så jag satt upp och travade några varv på volten och visst han var lite kort på stegen men inte satt han fast! Sträkte lite på honom och han sänkte sig nästan till knäna. Det kallar jag en riktigt lösgjord häst!
Så när jag tog lite i honom gick han på tygeln också, vet inte riktigt vad hon tycker att sitta fast är men om han "satt fast" så vet jag inte vad lösgjord är :P

När praktiken var slut gick jag till coop och köpte tårta och saft. Sen var det dags för handikapp. Gick fort var bara fyra där.

Så till sist var det dags för hoppträning.
Inne så var hon på väldigt bra humör, hon brukar vara lite känslig bak på ryggen och under magen men idag stod hon jätte snällt och ville gosa :) Och jst den här dagen som jag ville att hon skulle gå timmen innan så fick vi en jätte mysig stund under rykten istället :D

När vi kom ner började jag direkt med att ta tillbaka henne mycket i skritt och trav. Sedan väkte jag upp henne rejält i galoppen och ökade två långsidor. Oh vilka ökningar sen, kände verkligen att hon tog i!
Så när vi började hoppa var det likadant, hon tog verkligen i och hoppade stort. Istället ör att trampa om innan hindret så tog hon i extra och flög över. Min duktiga flicka!
Vi hoppade några linjer och sist hoppade vi en bana. Den gick också väldigt bra!
Det var lika dant där att hon tog i. Så hade vi väldigt bra galopp under hela träningen så den var jag väldigt stolt över. Och hon var liksom framme utan att bli stark så det känns riktigt bra nu innan tävlingen.

Efter så vart det årta uppe på kontoret eftersom jag ramlade av denhär kursen :P
Det var ju mysigt!
Sen åkte jag förbi willys på väg hem och köpte den sista lådan sushi som fanns där :)
Hade så mycket att tänka på under eftermiddagen så jag glömde middagen :P

Men nu är det dags att duscha och sova så hörs vi imorgon!
Natti!

Min vackraste Pärla!

1 kommentar:

  1. sv; haha, du kanske gjorde för fort? ;P har gjort förr, och de är fint nu :) Vet bara inte om de går att få på ridhjälmen på onsdag haha axd

    SvaraRadera