tisdag 10 maj 2011

Dressyrpass

Igår fick vi rida ett dressyrpass för Natta.
Jag hade blivit tilldelad Hatti. Vi som inte riktigt går ihop.
Men jag red ju henne två veckor innan lovet och nu fick jag testa på henne igen.
Men det var inet så farligt som jag trodde. Hon bockade inte lika mycket den här gången, bara en gång i galoppen. men hon bjöd ingenting utan jag var tvungen att närstan trycka fram varje steg ur henne. Hon gick inte jätte sakta men hon motarbetade mig en hel del.
Galoppen funkade lite sådär, ingen bjudning där heller. Sen så hade hon lite problem med att få höger galopp så det känndes som att hon travade med bakbena :P
Men så var det i alla fall. Jag och Hatti är inte ästa teamet när det gäller ridningen, men hon är så grymt mysig och hennes hårrem är helt underbar!
Det känns som att hela hon är täckt av bäbishår :)
Efter ridpasset hade jag så grymt ont i ryggen kan jag säga! Hatar det!
Stannade med Natta också och fick låsa med henne, spökena på gpk är ju ganska farliga vet ni!

En bild på Hatti från i sommras när jag erd henne hem från bete :)
























Kom hem så sent igår och var så trött att jag inte orkade blogga.
Idag har jag blivit förbjuden att åka till gpk, för mamma tycker jag sa hem och vila :P Det har jag inget emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar