måndag 16 maj 2011

Ridning..

Hästskötarkursen gick jätte bra, ungarna var duktiga idag. Det tog ungefär 30 minuter sen var vi klara!

När vi skulle rida så hade jag verkligen tjatat på Natta att jag skulle ha Diva, annars så sätter hon bara upp mig på Dusty och nu ville jag prova en annan häst.
Diva var ganska mjuk idag, inte alls så stel som hon brukar vara.
Tog några understödjande tygeltag sen gick hon väldigt fint faktiskt. Först trodde jag att hon bara krullade upp sig, men icke sa nicke, hon gick rätt och slätt i form :P Det funkade bra i skritt och trav men i galoppen var hon bara lat så där behövde jag lätta mer och öka.
Vi hade hoppning på schemat och ibörjan var hon förvånansvärt lätt att kontrolera och hålla tillbaka. Sen tyckte natta det var roligt att driva med mig, så när alla hästar stod på den nedre delen av ridbanan så fick jag hoppa en linje mot dem, då stack hon riktigt med mig. Sen var den engång till som hon drog men annars så gick det bra idag, och som några av er vet så passar jag och Diva inte riktigt ihop.

En lite äldre bild på Diva och Moa :)




















Efter så stannade jag med Natta och fodrade, men när vi skulle stänga så gick det inte. Dörren tog stop, så vi fick ringa dit Anita så fick hon fixa det. Stackare!

Nu ska jag sova!
Natti!

BTW: Det är fullmåne inatt, kanske jag sätter mig på taket en stund! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar