tisdag 31 maj 2011

Skön dag!

Fick vakna vid 6 för att hinna till ponnyklubben kl halv 8.
När jag kom dit bytte jag schabrak på dustys sadel, hennes andra var så skitigt så det bara fastnade och flev fläckar i pälsen :(
Så fixade jag iordning henne och gick ner till banan. Det var bara två där så vi skrittade och travade fram inne, sen gick vi ut. Vaten spridaren var på på bana så det tyckte hästarna var lite läskigt!
Galopperade några voltrer innan vi började hoppa. Hoppade först på volt, första gången på räcke och andra på oxer. Anita tjatade på mig att bromsa med yttertygeln, en av mina svagheter, brommar med inner av ren reflex. Men vi jobbar på det!
Sen hoppade vi några linjer och sist samma bana som i fredags och måndags bara lite svårare.
Anita flyttade ett hinder till en svårare vinkel men det gick bra ändå.
Det var sista svängen som var lite jobbig där när jag bromsade med inner tygeln så hon gled utåt, så vi fick ta om den svängen och hindrerna. Andra gången kom vi lite konstigt på första så tå tog vi om ett igen :P Då funkade allt perfekt!
Hade inte så höga förväntningar sedan igår men Anita tykte jag red jätte bra och att det såg bra ut och det kändes bra också.
Bara jag är fokuserad på torsdag så ska det gå bra!

Ska dit imorgon också och pyssla lite med henne och prova magplattan så ska rida henne lite dressyr och sen skulle Anita komma ner så skulle jag bara hoppa något enstaka hinder för att se hur hon reagerar. Vill inte hoppa så mycket dagen innan.
Ska försöka jobba henne lite mer i fomr och att trampa under sig ordentligt.

Efter gpk så åkte jag hem och duschade, sen tog jag cykeln till gamla skolan och träffade lite kompisar :)
Stannade till på ica och köpte glass och festis :)

Nu ska jag vila så mycket jag kan innan grönt kort kursen ikväll.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar