tisdag 27 juli 2010

Måla..

Måndag: Jag och Moa träffades vid 10 på ponnyklubben och satte igång att måla alla nya boxar och skruttiga gamla väggar. Ebba hade sträckt något i sin höft så hon stannade hemma. Klant arsel du är din lilla fis! Efter några timmar åkte anita och köpte pizza till lunch och sen målade vi så mycket vi kunde. Efter det så tog vi in hästarna från hagen och mockade ut lite. Sen tog vi moppen hem till mig, äkade middag och sen körde vi till Moa. Bakade kladdiga kakor. Drog till Hb för ett snabbt dopp i poolen. Det var nån konstig gubbe som gick utanför badet och kollade in över staketet. Men när vi kom hem igen så kokade vi kaffe och tog våra kakor så kollade vi på HSM 3, älskar den filmen. Jag tycker inte om ettan eller tvåan men trean är sjukt bra! Sen sov vi :P






























Tisdag: Åkte med Moa till GPK. Vi började måla och sen åt vi fika. Vid halv ett åkte Moa in till stan för att klippa sig och då gjorde jag iordning två boxar åt Jim och Amadeus för dom skulle komma hem från sommarbete. Jag fyllde på med spån, tvättade vattenkopparna och mockade åt de andra hästarna också. Sen kom Anita och sa att hon pratat med min rektor på REAL och sa att det skulle vara en tävling på fredagen efter ridlägret som var för ponnyer, men hon hade fixat så jag kunde tävla Dusty :) Fett glad jag blev, efter som Dusty är storhäst så vet jag inte hur det blir med klasserna men jag antar att jag tävlar som D-ponny isf :D Men det var iaf Awesome!!! Mest också för att ingen annan tävlar hoppning med henne. Bara Anki som tävlar dressyr. Men när Moa kom tillbaka så målade vi tills det vart slut på färg och sen borstade vi Amadeus för sista gången :'( Imorgon far han till Trapalanda och finns inte mer i denna världen.

Farväl! <3>

Sen skjutsade Moa hem mig, fick med en av Amadeus skor hem också :'( Så åt jag mat sen har jag gjort lite av varje. Mamma hade köpt lite kläder till mig som jag provade och så kollade jag lite på film. (mer bilder från dagarna finns på BDB; @muddisen)

Måste bara berätta att jag släppte in min katt här alldeles nyss, tror du inte att hon hade en mus med sig in då?! Usch! Och såklart så måste jag ta ut den för det är bara jag som är vaken och musen har massa dödsryckningar i kroppen och är inte helt död. Stackare! Min katt är en kallblodig mördare! Och mycket äcklig!

Peace & Love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar