måndag 19 juli 2010

GPK..

Har varit med Ebba och Moa i helgen :) Först så kom Moa till mig på förmiddagen, vi flummade lite, åkte moppe till SC och köpte glass och zoo. Sen försökte vi få tag på Ebba, men hennes bror svarade när vi ringde, han lät så arg så jag vågade inte ringa nå mer så Moa fick ringa. Tillslut så fick vi tag på henne iaf, då bestämmde vi att vi skulle sova hos Moa. Så vi tog moppen hem till henne och sen hämtade hon Ebba. Vi gick til Willys och köpte mat, frukost, kaffe och monster :P Sen ville vi nattbada, så vi gick till Hemlingby bad, men det var massa moppepojkar där så vi sket i det! Gick hem och myste istället. Pratade till två på natten, sen sov vi.

På morgonen skulle Ebba upp klockan 8 och åka till tandläkaren. Vi vaknade tjugo i! När hon kom tillbaka till oss så väkte hon först mig genom att ta min kudde och mitt täcke och sen knuffa ner mig på golvet. Och Moa vaknade av att vi låg och skrek och brottades på golvet o.O Stackare! Sen åkte vi till GPK (Gävle ponnyklubb) och fixade lite i stallet där. Det var tre hästar inne, alla andra är på bete. Först tog vi ut Jon och borstade han lite, sen fick han och Grym och Alva gå ut i hagen medans vi mockade och sopade i stallgången. Sen smörjde vi lite sadlar, och höstarna fick gå in. Det var as varmt ute så vi gick till statoil för at köpa dricka och yougurt :P Sen tog vi ut alla hästar i gången och ryktade dom. Grym var så rastlös att han inte kunde stå still, han halvstegrade inne i boxen och backade in i väggen i gången så honom borstade vi av lite snabbt och mockade ut, sen fick an gå in i boxen igen. Jon och Alva därefmot stod typ och sov hela tiden :P Jag mockade ut åt dom innan vi släppte tillbaka dom i boxarna. Sen satt vi och pratade med Anita och jag fixade en preliminär plats på Kvällslägret i augusti :) Så jag kommer 90% chans komma med där :D Sen så ska jag, Moa och Ebba dit på fredag och tvätta väggar och på måndag för att måla väggarna, för stall A håller på att renoveras, äntligen! Fast kanske lite onödigt eftersom de ändå ska flytta inom tre år :P
Btw: det finns mer bildbomb på BDB ; muddisen


Jag vill åka och nattbada idag men ingen vill följa med mig, tråkmånsar!!!



Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar