torsdag 29 juli 2010

Bete..

Igår sov jag hos Moa igen :P Under dagen hade vi varit på GPK och ridit hem hästar från betet. Vi träffades vid 12 jag och Moa, sen kom alla andra runt ett tiden. Så hämtade vi alla sadlar och tränns och utrustning som behövdes och så åkte vi till betet. Vissa av hästarna ville inte alls komma medans de som inte skulle hämtas ville tillbaka jätte mycket :P Igentligen så skulle vi ta hem Groch, Cantarell, Hatti, Klara, Linetta, Fallendino och Torben. Men vissa fick vi inte tag på så det vart Jon och Orlanda istället för Cantarell och Groch. Jag skulle från början rida Cantarell, men han kom inte så då skulle jag ta Dusty, men henne hade vi inget träns med till och inget annat passade så då fick jag ta Hatti istället och hennes sadel är så hård! Ont i rumpan kan jag bara säga men ingen tränningsverk i alla fall, fast det är första gången på 2 månader som jag rider :O Alla fick en häst i alla fall så skulle jag ta täten hem :P Och jag kunde bara halva vägen men vi hittade ändå. Sen så hände det ju lite saker på vägen hem igen..lite skällande hundar så hatti fick fnatt, hon var ju inte riktigt beredd :P sen så kom det massa med lastbilar och andra stora bilar som skrämde några hästar, bland annat en som inte bromsade när vi kom där på vägen utan körde i full fart förbi os och då vart jag ganska piss för vissa av hästarna (där ibland Hatti) var ganska rädd för dessa stora bilar. Sen var det bara skogen kvar, där gick allt bra förutom att hästen min hade väldigt stor hemlängtan så hon drog på ganska mycket och när ja stannade för att vänta in ledet så drog hon ner halsen så hon fick långa tyglar så började hon gå igen och så hållde vi på :P Sen var det ju alla himla bromsar och mygg som bet hästarna så de vart alldeles tossiga, stackare! När vi väl kom hem så borstade vi dem och så målade jag och Moa klart i det nyrenoverade stallet :) Så det är klart!
Sen åkte vi med moppen hem till Moa i hagaström för att byta moppa till hennes pappas och den har ganska hård sadel och man får typ inte plats med fötterna så jag hade ont i ljumskarna, knäna och anklarna efter bara en minut. Och sen hem till mig för att byta kläder för Moas pappa är alergisk. Sen åkte vi till Hb för Moa skulle också byta kläder och sedan tillbaka med moppen till Hagaström, så käkade vi mat där och sen tillbaka till Hb och sov. Så snacka om att jag har ont i rumpan nu!

Imorse så skjutsae Moas mamma mig till Hagaström så jag kunde hämta min cykel som stod där och så cyklade jag hem. Bytta kläder, fixade te och kollade på "Sex and the City". Sen kom min lilla syster och tog tv:n och var allmänt dryg och käftade emot hela tiden så jag vart sur så vi bråkade en stund där :P Det är ganska jobbigt! Man ska ju tycka om sin familj men jag avskyr verkligen fjortisar och hon är verkligen en wannabe fjortis och jag tål henne inte! Så vi bråkar ganska ofta just nu. Usch, usch, usch!!!

Längtar till på lördag för då ska vi ridaigång hästarna och sen ska jag, Moa och Ebba på ridläger :D Wiiie! Och jag ska tävla Dusty "love" sen :) Happyface x1000!!!

Nus ka jag läsa tror jag, fler bilder från dagarna finns på Bdb @muddisen


Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar