måndag 19 september 2011

Ridning!

Stannade ett tag på skolan med Maja och Linnéa när vi slutat och pluggade lite matte.
Åkte sen direkt till gpk.
Hästskötarkursen gick bra!



















Red den här skrutt ponnyn idag!
Mis :)
Vi red ute i klafset och vart jätte leriga! Helt täckta av klad var vi!
Vi skulle hoppa lite grann så börjae värma upp med lite ökning och minskning och galopp på volterna.
Det kändes som att hon bara bet sig fast och spände sig. Kunde inte ta i henne och fick ingen reaktion.
Hon satte mig lite till änster också tyckte jag så det var lite svårt att balancera upp både henne och mig samtidigt och få allt att fungera.
Men det vart ändå ganska bra tillslut..inte helt katastrof sen så har jag bara ridit henne två gånger förr och senaste var förra vintern :/
Känns ju inte direkt som ett bra upplägg. Särskildt eftersom jag bara har ridit hst de senaste veckorna och plötsligt sätts på en c-ponny :P

Började iaf hoppa tillslut. Och det gick faktiskt ganska bra bortsett från att det är ett litet fuxsto jag satt på.
Hoppde på en större volt först på böjt spår..ganska svår väg, men vi fixade det ganska bra.
Moa G och Dusty sprang dock in i hinderstödet :/ Det var mindre bra :P
Skille sen hoppa tre och tre på en mindre volt med en oxer och ett räcke. Fungerade ganska bra, men hon var lite så hon bet sig fast, så mjuknade i innerhanden och det fungerade hur bra som hälst!
Skillnad kan jag säga..inte mycket i utseende säkert men i känsla!
Kom en gång på räcket så drog hon vidare till ett räcke bakom och hoppade det också..om jag ville eller inte sket hon fullständigt i.
Sen ville hon inte vara kvar på volten utan drog mot några andra hästar så var jätte nära att springa in i hinderstödet..och lika där..min åsikt spelade inte någon roll alls!
Sista hoppet på oxern satt iaf jätte bra så där var jag nöjd!

Slut resultat var iaf ett lerigt ekipage!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar