måndag 5 september 2011

Hektisk dag!

Red Orlanda idag igen.
ingen avfallning denna gång men vi hoppade inte häller :P
Red ute idag tränade sidvärts rörelser..gick väl bra.
Hon blev lätt förböjd i skänkelvikningarna så fick jobba med att ha henne rak i halsen och att hålla takten!
Red på utebanan, jag tycker hon verkar trivas mer där än inne. Tycker att hon på något sätt tar för sig lite mer och är lite bättre frammåt..men det är ju Orlanda..inga mega farter i henne direkt :P
Red iaf utan stigbyglar hela lektionen..orkade inte ta stigblyglarna igen, jag har något problem med att mitt i passet börja rida med dem igen..vet inte vad det är..
Vart bäst så iaf kom åt henne mer och det vart mycket lättare att få igenom formen och komma åt henne med mina skänklar..
Slog i mitt lilfinger på stiglädrena dock å jag fick lite skavsår, men jag överlever :P
Måste bara säga att min sits har förbättrats grymt..känner det när jag rider..känns ju jätte bra nu :)

Som sagt ingen avramling men hon sprang iväg några gånger..dels blev hon rädd när en bildörr smäldes igen på stallbacken såp hon stack iväg :P Sedan vr de någonting bredvid banan som var läskigt så hon tog några skutt frammåt..men annars så var det lungt.

Trimmade lite form på volt det sista vi jorde och det gick grymt bra!
Efter det var jagnöjd med passet!

Praktiken var inte dålig och inte bra..känner mig inte riktigt hemma i travstall..inte in hemmiljö drekt men det var ju bara första dagen.
Fick iaf köra en tvååring ute i skogen tsm med en anna tjej. Kul de!
Gick lite fort ibland :P
Sedan blev jag antastad och halvt uppäten av en stökig hingst.
Skulle leda honom till och från veterinären och han bara bråkade, kastade sig, bet eftermig och sprang runt mig.
Jag lyfte från marken när han reste sig..lite löskigt och jag vart trött men jag överlevde iaf.
I övrigt tog jag omhand lite hästar där, borstade, lindade osv.
Tillbaka imorgon igen!

Mellan där var jag på stn och åt middag med några kompisar. Vi skulle säga hejdå till en vän som ska åka till Thailand och bo där ett år och jobba.
Lite ledsamt men hon kommer tillbaka!


Nu är det sent och jag ska upp tidigt!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar