fredag 23 september 2011

Praktik..

Är hmma från praktiken nu..har mockat, bytt hagar, duchathästar, kört och borstat lite.
Fick slåss (bokstavligt talat) med en av hingstarna idag. En jätte fin, maffig nordsvensk som kallas Troll. Skulle kratsa hovarna så vägrade han örst ta upp hoven, så jag knuffade till honom och tog tag igen, då sparkade han den uppåt, sjukt nära att träffa mig i ansiktet. Så jag putade till honom lite hårdare så han skulle fatta att jag menade alvar. Så försökte jag ta upp den igen, han lyfte, flyttadevikten till mig och började trycka ner hoven samtidigt som han hoppade runt.
Jag vart skit arg, men lät det vara. Inte värt att såka bli trampad eller sparkad bara för att man ska kratsa en hov.
Men annars så gick dagen bra.
Fick köra en häst som heter Turbo. Han var roligt. Lite seg kanske men det gjorde inget :P

Nu ska jag äta, farmors baconlåda! <3
Sen åker jag till gpk..kommer bli skönt att komma dit igen!
Hoppning med Dusty ikväll och sen har Bea taco kväll..vet inte om jag kommer hinna dit, men kanske :)

Hörs igen inatt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar