fredag 2 september 2011

Hoppträning!

Hoppträning men Dusty idag.
Började ganska bra. På uppvärmningen var hon frammåt och verkade taggad.
Sedan skulle vi hoppa en oxer på volt.
Fick inte riktigt till den dära bra galoppen, men så hade vi splash framför oss så det var svårt att galoppera på.
Fram bommen ramlade ner en gång och då tyckte hon att det så jätte konstigt ut och visste inte hur hon skulle hoppa så det vart ett jämfota skutt över typ två meter ifrån..ja, jag flög en sisådär meter upp i luften xD
Kunde inte sluta skratta åt det!
Sedan hoppade vi lite linjer.
En där vi skulle galoppera in och trava ut.
Gick sisådär, fick inte till det där riktiga drivet bakifrån..fattade inte vad jag gjorde för fel.
Så tog vi det tre gånger, sedan fattade jag..
Det jag gjorde var att hålla ihop och driva på, men det jag skulle göra var att driva på och sen hålla emot.
Liten förändring STOR skillnad!
Efter det fick vi en jätte bra galopp!
Skulle hoppa en böjd linje som var knepig. Första hindret låg ur hörnet så man fick lixsom vända på bakdelen, men hade inte fattat vilken vinkel det var så vi kom fel och hon stannade eftersom jag inte isste riktigt, hon vågar verkligen inte hoppa utan ryttare!
Så gjorde en ny anridning och då kom vi rätt.
Hoppae den två gånger och vi kom bra båda gångerna och hon hoppade stort och fint!
Sista linjen var en böjd linje men oxer, räcke.
Kom bra båda gångerna dör också, klämde in och bytte galopp i mitten för att komma ut rätt.
Tycker jag var duktig då! :)

Jobbade också lite med formen, gick bättre idag. Hennes svaga sida är väldigt lätt (ofc!) Men jag får ingen kläm på den starka :/
Hon blir liksom stum och stel när man tar förhållning och sedan släpper hon inte efter i eftegiften.
Fortsätter att jobba på det iaf!
Ganksa nöjd med takne på att det var ganska längesedan vi hoppade nu :)




















I övrigt så blev jag klar med Häst vs ko projektet kl tre (Y) så slapp stanna till fyra. Gick och tog en glass med maja, julia och elin på donken. Jag ville ha algrensbilar men såsen var slut så fick smarties istället..fick extra mycket eftersom det egentligen inte var den jag ville ha xD
Jag hade då inget emot det!
Åkte hem och slappade lite innan jag fick stressa och fixa västa och matlåda (som gick upp i väskan btw! Inge mat ramlade ur dock!).

Nu är det kväll, time to sleep!
Imorgon är det hästtävlingar på travet, redigt sugen på att åka dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar