torsdag 1 september 2011

Riddag!

Bra morgon! Vaknade i tid och kom iväg till bussen i tid!
Våra ridgrupper har ändrats sedan förr året så nu är vi hälften från torsdagsgruppen ich hälften fredag.
Var inge speciellt med det..känndes bara lite ierd ibland :P

Hade kursmål och lite info med Molly på förmiddagen och repeterade lite enkelt.
Bara jag av tio som kunde utbildningsstegen (takt, lösgjordhet, stöd, schwung, rakriktning, samling) utantill xP Ja jag är knodd ibland..eller smart om man vågar påstå det :P
Sedan hade vi hästkunskap med Sofie (eftersom våran tidigare lärare Frida har fått en bebis :).
Så repeterade vi hästens delar, gick ju bra det också..38/47 :) Men vissa var dubbla också :P
Sen skulle vi kolla på hästens skelett och sätta lappar på en häst i stallet med kroppsdelarna xP
Våran skimmel vart röd/grön/vit skäck xD

Jaja..nog om det!

Skulle rida också. Bara lite mjuk start och jag hade bestämmt mig att rida så bra jag kan innan.
Så får man veta häst: Hilma (-.-')
Ja, en liten skimmel på 1,55 ungefär (gissar jag) Tjock, lat, en gnutta skänkeldöv och sto (ännu mer -.-')
Men av någon konstig anledning så tycker jag hon är ganska mysig..när man väl kommer igång!

























Hon var iaf seg på framridningen (vi red ute btw) , ville inte alls gå fram för min skänkel och spöt det sket hon i!
Men sassabrassamandelmassa så gav jag inte upp.
Började lirka lite med henne ganska idigt och hon svarade bra på det.
Skritten funkade väl, traven var bättre men i galoppen shörvade hon hela tiden. Fattade inte höger utan vänster och la av nar man hunnit ett halvt varv :P
Men som sagt, jag gav inte upp! (det var mitt pepp under hela ridningen!)
Sedan gick vi in och red utan stigbyglar.
Det gicm sådär megafrntastisktroligtbra och hon gick i en jätte fin, ganska stadig form. Det kändes verkligen så otroligt bra. Bätre bjudning också. Tappade den dock lite när vi skulle mindska volter så då vart det jobbigt för henne.
Skulle galoppera en sväng till innan vi slutade och jag gjorde allt jag kunde för att få henne att fatta rätt (höger) galopp men icke!
Vart så slut i mina skänklar kan jag lova!
Men till sist så gick det med nöd och näppe! :P

Jag tror det var ett av mina bästa pass på lervik trots allt..iaf vad jag kan minnas just nu :)
Så var det på Hilma..typ den jobigaste hästen av alla! Haha! xD

Efteråt kan ni ju gissa om jag var svettig!
Jag är ju en vandrande ångpanna i mig själv, släng en tjocktröja på det, väst och en trög häst så får du resultatet: Svettig ryttare!
Men jag kan nog inte vara annat än nöjd över det passet! :)

Ska ta mig i kragen nu och göra lite läxa!
Hörs! :)

1 kommentar:

  1. Nu är bloggen igång igen så gå klicka på länken nedan för att komma till bloggen! Bloggtävling kommer inom kort! :)
    http://friidablomqvist.blogg.se
    http://friidablomqvist.blogg.se
    http://friidablomqvist.blogg.se

    SvaraRadera