fredag 16 september 2011

Hoppträning!

Hkn gick bra!
Lite knottigt så jag nästan blev galen men annars så lungt!

På hoppträningen gick det as bra verkligen!
Vi hade egen uppvärminig och jag kände att jag hade koll på henne. Sjorde volter, serpentiner, skänkelvikningar, tempoväxlingar, övergångar och lite så. :P
Fick till ett bra tryck i allt tyckte jag!

Skulle börja hoppa sen, en oxer i trav. Första hoppet hanade jag lite efter så det vart liksom ojämt, inte grodhopp som det brukar men bara ojämt. Andra vart gick det kanom fick ett jätte bra tryck i traven och tredje lika dant, fast då klev hon på travbommen innan :P
Sen skulle vi hoppa en böjd linje med tre hinder.
Mellan 1 och 2 skulle det vara 4 galopp språng och mellan 2 och 3 skulle det vara 6 galoppsprång. Kruxet var..(håll i er)..att det var C-ponny mått!
Fatta, jag red storhäst (en liten men ändå) på C-ponny mått och fixade det!
Faktiskt mäkta stolt över Pärlan, fast jag var inte förvånad :P
Men satte den perfekt i höger varv och nästan perfekt i vänster (no surprise!)
Sist hoppade vi en upphöjd oxer, galoppen hade kommit igång suerbra så sista språnget var jätte fint och bra!
Kan inflika att min sits och eftergift har förbättrats lite ;)
Så jag är grymt mega nöjd med dagens träning!

Innan var det dock lite problem!
Jag gjorde allting tvärt emot vad jag brukar!
Började med att binda upp henne på fel sida av boxen (brukar annars ha henne lös eller om jag måste binda henne på andra sidan boxen) så där vart det fel tyckte Dusty.
Sedan borstade jag henne på ett annorlunda sätt än jag brukar. Tog korta tag istället för långa :P
När det var två veckor sedan och massa andra hästar emellan blir det lite fel :P
Men det viktigaste av allt: JAG GLÖMDE ATT KLIA HENNE INNAN JAG BÖRJADE BORSTA!
Det är den största synden man kan göra enligt Dusty. Så hon stod och var sur på mig hela tiden tills vi gick ut.
Fattade inte vad det var förren vi slutade rida.
Så när vi kom in igen kliade jag henne och myste lite extra, så lutade hon pannan mot mitt bröst som för att säga: Äääntligen fattar du! :)
Sötan!
Upptäckte också att hennes höger baksko hade slagits upp lite så sömmen var lös och en liten bit hov va borta..och den lila stackaren som är så öm i fötterna :/
Men det var ytterst lite.
Iaf så var hon lite flåsig efter ridningen så funderar om det var därför eller om det var något annat..man blir ju lite fundersam!
Upptäckte också lite nya sår på henne -.-'
Hon kan inte hålla sams med Splash i hagen!

Aja, är iaf grymt nöjd och imorogn ska jag jobba så det blir till att sova nu!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar