måndag 12 september 2011

Dagen!

Red Hobbe idag!
Och Ooooh! Vad bra det gick!
Senaste gången gick det ju katastrof!
Men idag så var allt perfekt kändes det som!
Jobbade med bogen in..han var lite...slingrig..där.
Tappade liksom balansen så fick bara ta några steg i taget så fungerade det!
Sen så gjorde vi en övning med serpentin bågar.
I vänster varv så första bågen var ganska liten, i andra låg det två bommar och sedan skulle vi galoppera från medellinjen till E.
Det gick verkligen skit bra!
Efter en stund lade vi galopp i 2:a bågen också och la upp ett litet hinder.
Asså jag fick så otroligt bra kontroll och jätte fin form till och med i galoppen :O
Så paff men sååå nöjd och glad!
Vågade släppa fram honom mer och låta honom ta i samtidigt som jag gjorde halvhalter och var mjuk istället för att sitta och bromsa så bara klickade allt!
Vi fick till och med in ett galoppombyte istället för att bryta av och fatta ny!
Så solt och glad!
:D

I skolan hade jag matte och estetiskverksamhet.
Skulle måla en blomma till projektet -.-'
Lite onödigt men gjorde den väldigt fin tycker jag :P

Imorgon är min ridfria dag!
Ska försöka ta mig i kragen och plugga, det behövs!
Men jag lovar inget!

Måste bara berätta att jag har de grymaste vännerna och är så otroligt tacksam att de finns!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar