måndag 26 september 2011

Dressyr på kalle :D

Hejhej..nu är jag hemma och ny duschad efter dagens ridpass..
Det vart dressyr på Kalle minsann..åhå!

Hittade honom i boxen, och till min förvåning var han snäll mot mig :O
Annars brukar vi störa oss på varann grymt mycket just där men inte idag tydligen.
Han var lerig lite över allt vilket gjorde mig lite frustererad efterom en tjej hade ridit innan, men tydligen inte borstad :/
Seriöst, det var lera på ryggen = under sadeln! Och under magen, på benen (hela karlederna fulla!) i manen och i ansiktet o.O
I hovsarna var hagleran kvar så om han haft en sten i hoven när du red (du vet vilken du är!) så skulle det vara hej hovböld och halt häst!
Inte så kul med tanke på hur mycket du gillar honom! :/

Okej, men ridpasset gick iaf bra, han var grymt snäll och frammåt!
Jobbade på sidvärts rörelser och volet. Fattade galopp från skänkelvikning osv.
Åh, hans galopp! Mmmh! Den är väldigt skön!
Fick faktiskt dagens bästa form där! Kändes AWESOOOME!
Tror jag också hade min bästa hållning i ryggen någonsin!
Han var faktiskt riktigt mjyk och avspänd idag. Kul eftersom jag inte ridit honom för ridlärare på ca 2-3 år :P


























Innan hade jag hästskötarkursen ochvar lite med Lilly.
Fick även veta av Anita att en tävling i högbo fanns som passade mig och Dusty utmärkt, så då atsar vi på deneftersom alla andra bara gick i kras! :(

Redovisningen tidigare idag gick oväntat bra btw! Var inte så läskigt som jag trodde :P

Nu ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar