söndag 1 augusti 2010

Trött..

Nu ska vi se..jag har mycket på hjärnan som jag ska skriva men måste bara komma ihåg allt när jag skriver..


Okej, #1 imorse innan jag åkte till stallet kom Sara förbi och lämnade en tröja till mig som hon inte ville ha, och i påsen så låg det ett brev med en jätte fin text och en ring som jag ville ha från Uppsala. När vi var där (i Uppsala alltså) så visade jag Sara en ring som jag ville ha, och hon ville köpa den till mig som present och ge mig den senare, men så tappade hon bort den. Men idag så sa hon att hon hade gått tillbaka och köpt en ny ring och sen hade hon hittat den första ringen i sin plånbok. Så typiskt!


#2 min dator laddare är supervarm och jag råkade lägga handen på den och brännde mig :( Inte kul!


#3 åkte ju till stallet och red idag. Stod och putsade på Dusty i en hel timme och hon glänste som koppar eftråt. Moa var en


















halvtimme sen till tiden som vi hade satt men kom ändå i tid :P Jag undrar hur många hjärnor som gick i kortslutning där xD I alla fall så hade Dusty blivit biten eller stucken av något på betet så hon var svälld i fredags men idag var det nästan helt borta men jag rider henne utan nosgrimma för den skavde så mycket mot svullnaden så det skulle kunna bli ett sår om den satt kvar. Men hon ser jätte söt ut utan nosgrimman men hon vill inte ha bettet i munnen då, igår så gapade hon som en tok hela vägen från ridhuset till stallet, hon såg ut som en kamel! Men, nu tappade jag tråden... I alla fall så var hon inte alls pigg på att jobba, jag tror att hon hade lite träningsverk sen igår för hon ville inte riktigt böja sig, hon gick och nickade ibland men ville inte alls samarbeta med bettet. Så typiskt var också att när jag försökte ta tilbaka henne i galoppen så svarade hon genom att bli hårdare i munnen så vart jag hårdare i handen osv, i en ond cirkel. Inte bra, inte bra alls, vi får jobba på det i veckan. Men vissa stunder funkade det jätte bra, det var bara alla små ponnisar som sprang omkring på banan och red in framför nosen på en hela tiden, men så blir det när man är för många i ett ridhus. Men det gjorde så hon förlorade koncentrationen vissa gånger så måste man byta plats och det är svårt att hålla igång då. Efteråt så svampade jag av henne och borstade henne, sen kollade vi till alla små hästarna så de mådde bra och hur de trivdes i boxarna, jag tycker det verkar funka i alla fall. Men på väg hem så stod "Den vackre" i hagen, det är alltså en av Jannes travare och han är så vacker!!



























#4 Nu kollar jag på "How I meet youre mother" och sen ska familjen kolla på "Jhonny English" sen så måste jag sova för ska upp till ridläger imorgon. Men jag och moa ska hjälpa till på nybörjar lägret på för- och eftermiddagen medans vårat börjar klockan fem och slutar nio. Så vi kommer vara i stallet i tio timmar o.O Fatta trött mn kommer bli, och så ska jag cykla dit och hem varje dag! OMG!


Ajaja! Nu ska jag sno lite av syrrans Fanta Exc för hon sover ;) Hon har varit vaken i 24 h så hon har typ däckat på soffan.



Peace & Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar