fredag 6 augusti 2010

Sista dagen..

Idag var sista dagen på lägret, så sjukt roligt vi har haft! Kommer aldrig glömma våran sista rid lektion, vi hade "lek" så vi hade uppvärmning ute i skogen, galoperade några varv runt Phrostis och sen in i rid huset för att köra hoppnings stafett :D Vi skulle altså hoppa antingen ett "Plank" (ett vitt hinder med röda och blå krys på) eller en "Mur" (en upphöjd plastmatta som såg ut som en mur eller en vattengrav), dunka handen i väggen på andra sidan rid huset, sitta av vid en bom och gå balans gång och sen uåå på hästen igen och i mål och lämna över "staffetpinnen" (ett ridspö). Allt det här i galopp, från stillastående. Det var fett roligt och det gick as bra. Dusty hade aldrig gjort det förr så hon fick värsta adrenalin kicken och tävlingsanda :P Hon tyckte det var superkul! Och det tyckte alla andra också. Vi hade lag de äldre mot de yngre så det var; Jag, Martina, Elin, Frida och Agnes mot Moa, Matilda, Mia och Isabell. Vi vann båda rundorna :) Sen borstade och fodrade vi hästarna såklart, så fikade vi. Jag och Moa gick för att kolla på hoppträningen, fick träffa Thyra igen, så sjukt länge sedan! Hon är jättefin! Hon var altsåmin favorit ponny innan hon såldes :'( Alla kallade henne för "min häst" bara för att ingen annan vågade/ville rida henne. Bara för att hon bockade ganska mycket :P Och alla små ungarna bara stod och glodde när jag red barbacka på henne dom trodde att jag inte var riktigt klok i huvudet xD Men, men.. Jo så fick vi veta av Anita att vi skulle rida imorgon också för att vi hjälpte till på lägrena på förmiddagen :) Fett nice! Så det blir till att rida imorgon och sen åka till jobbet :) Åh, juste Jossan trodde att jag var 18 år och hade gått ut gymnasiet :O Fatta glad jag blev, bara för att hon tyckte att jag var så "lugn och mogen" (direkt citerat) xD Hahaha..så det tyckte jag var as roligt!

På förmiddagen så ledde ju Jag, Moa, Elin och Emilia den lilla gruppen ut i skogen. Barnen tyckte det var jätte kul fast Wille, Jim och Klara vart rädda för något så Klara klev på Emilias fot och de andra barnen vart lite rädda :P Så fick jag stå och fläta hela Linettas man och svans också..ganska kul fast jobbigt! Sen åkte jag och Moa och köpte lunch och så åt vi och gick sen upp till hästarna för att rykta dom :P

Btw: så här ser jag ut när jag ryktar Dusty, Jag sitter alltså HELT UNDER MAGEN på henne..



















Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar