måndag 2 augusti 2010

Caamo..

Jag skulle skriva "camp" men det vart "caamo" istället.

Första lägerdagen var i alla fall awesome! Jag kom dit vid 11 och sen kom Moa, Elin och Emilia. Vi hjälpte till på eftermiddags lägret. Det var nån tjej som var kusin till en som var på lägret och hon trodde hon kunde jätte mycket men var mest bara ivägen. Vissa gånger kände jag bara för att köra ut henne ur stallet. So annoying! Men vissa ungar var också kanska irriterande men det är bara för att de är nybörjare och är rädda för hästarna. Både lektionerna och teorin är så tråkiga att hjälpa till på för det är bara repetition. Men när vårat läger började så hade ju jag Dusty (I know, youré in chock!) och hon är ju bara så söt min princessa! Idag när jag ryktade kom hon fram till mig och sträckte på halsen och ville bli kliad, samma när jag skulle mocka inne hos henne. Hovslagaren kom idag också så hon fick skor på alla fötterna :) Sen så kom jag på att det går snabbare att gå under magen än att gå runt henne :P Just sayin! Men hon gör iaf ingenting, har henne ju aldrig fastspänd när jag gör iordning henne och hon låter mig göra nästan vad som hälst med henne (förutom rycka manen) så hon litar verkligen på mig!
På lektionen så gick det bra också, kanske inte jätte bra, men hyfsat. Fick mycket beröm av Jossan för mina framdels vändningar :) Men hon måste byta sadel, eller så måste jag fixa fram en padd, och sätta tillbaka nosgrimman. Får fixa det imorgon. Åh, juste, imorgon ska min nya rektor, Anna, hjälpa mig och Moa att anmäla oss till tävlingarna nästa helg :) Det kommer blir super bra! Men jag vet inte om det finns nått mer av värde att berätta..

Min dator laddare har gått sönder så jag kan inte ladda datorn, har en annan men den är jätte kort så det funkar inte :(


Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar