tisdag 24 augusti 2010

Dusty "Love"

Första ridlektionen på gpk denna termin. Red markarbete med galoppbommar. Det fanns inte så mycket koncentration i hästen idag, och inte i mig heller. Jag fick håll i båda sidorna efter 15 minuter och det ända sättet att bli av med den var att lägga si ner över hennes hals lite på sidan och det såg så snyggt ut men det hjälpte i allaf fall! Sen jobbade vi lite i galopp och det gick bra i början men när vi kulle över bommarna så vaknade hon till ganska mycket och var lite svår att få ner i fin form efteråt så det blev massor med volter där :P Men i slutet så gick hon i en jätte fin låg form, man kände i hela hästen hur fint det såg ut och bara det gjorde att jag vart jätte nöjd med hela timmen :P Sen borstade jag henne riktigt fint och försökte ta lite kort som såg lagom normala ut men det gillar inte Dusty för hon vill se ut som en mupp på kort!




















Vaddå man får inte krypa under hästen?!


Imorgon är det skola och vi ska ut till Lervik. Måste bara säga att jag inte gillar lervik något vidare. Inget ont mot de som går där men jag tycker det är lite för seriöst, så det blir nästan tråkigt och jobbigt att vara i stallet. Bara från det som jag har hört så gillar jag det inte alls men jag kanske ändrar mig när jag kommer dit..We'll see!



Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar