fredag 13 augusti 2010

Felfria! :D

Tävlingen gick jätte bra! Flickan hade lite gallor på bakbenen så hon var lite svullen. Gick ut innan första klassen började och skrittade henne ganska länge. Framridningen gick okej, hon var inte så konsentrerad men det kan man förstå med alla hästar och ljud, hon var ganska sälskaps sjuk också, gnäggade efter alla andra hästar när vi skrittade i skogen :P Hon var sjöblöt bara efter att ha travat igång, så sjukt varmt ute också! Hon hoppade faktiskt ganska bra när hon väl var igång och taggad. När vi fick komma in på banan så vart hon lite paff av alla funktionärer som var pinne på banan och var i obalans efter första och andra hindret, det var mitt fel för jag var lite nervös, men sen blev det bra vid tredje och resten av banan. Vid sista hindret kände jag att hon var helt slut så fick verkligen trycka henne över det. Men vi gick runt felfria och vi var de ända i klassen som inte hade tävlat förr så jag tycker det var riktigt bra! När vi kommit ut så kom Mamma och Pappa med Farmor och Farfar i släptåg och så kom några andra efter också, så jag trodde att det var hela släkte som kom. What!? o.O Men det var det inte. Fick veta av mamma att det var flera som satt och sa massa roliga saker i publiken när jag red bla; "Åh, nu kommer Dusty!" "Vad fin hon är!" "Kom igen nu gumman!" osv. Sen så var det någon som skrek "Kom igen nu Madde!" Haha, ganska roligt när publiken är så på :) Och så kart så skulle man stå stilla och snällt vara med på kort efter åt :P Tomorrow ska jag rykta henne så all svett försvinner, det gick inte idag för hon var så blöt så jag svampade bara av henne och kratsade, borstade på de ställen som ho var relativt torr och på benen. Sen så ska jag fråga om jag kan skritta henne en stund så hon får sträcka på benen lite efter idag och så hon inte får någon träningsverk.


Min älskade ängel utan vingar!!!





















När jag kom hem så duschade jag och sen åkte familjen till sommaryran :P Köpte godis och åkte en karusell :P Roligt..nä, inte direkt! Nu ska jag kolla på någon film sen sova, ska upp tidigt imorgon :P


Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar