onsdag 4 augusti 2010

Gnägg!

Idag så var det jätte roligt väder. Det regnade som bara den och hela utebanan var lervälling! Som jag misstänkte! Idag kom jag coh Moa till stallet samtidigt :P Sen så hjälpte vi inte till på förmiddags lägret utan vi mockade och fixade i stall A (det stora stallet, föredetta lilla stallet). Sen gick vi till em. gruppen och hjälpte till där ledde hästar och hjälpte små barnen :) Hittade ett stort skrapsår på Klaras högerbak som hon fick igår när hon och Linetta bråkade i hagen, stackare! Sen åt vi lunch och gick upp till stallet för att träffa våran grupp.


















Förmiddagarna går så snabbt på dagen så det händer inte så mycket. Men det första vi gjorde var att gå ner till utebanan och bygga hinder för hoppträningen. Och som sagt så var hela banan lervälling, så det vart lite kladdigt. Det var i alla fall inte våtsand, för då hade det blivit jätte jobbigt! Sen gick vi upp och borstade hästarna och satte på sadel och träns (och skydd, som jag glömde igår :P). Så red vi. Det gick überbra! Anita hjälpte mig med yttertygeln så att hon gick rätt, och då sa det bara klick så gick hon jätte fint hela tiden. Bara jag hållde emot och red henne "mellan skänkel och hand" så funkade det superduper! Tills vi började hoppa fram. Då är det lite svårt att ha henne på tygel :P Men hon hoppade inte super, men det funkade iaf. Vi hoppade på lite lägre än det som vi ska tävla i så det kanske låg på 60-70cm. Men det är lite tråkigt för henne så hon orkar lixom inte konsentrera sig så hon snubblar typ över hindrerna. Men en raksträcka funkade det jätte bra, hon hoppade i balans och jätte fint. Vi ska träna en gång till innan tävlingen så det ska sitta ordentligt. Men efter det så hade ju alla väldigt mysiga hästar så det var bara att borsta lite snabbt och gå och fika. Sen gick vi tillbaka när all lera torkat och borstade dom riktigt. Jag satt praktiskt taget under hennes mage och borstade för jag kom inte åt hennes ljumskar och innerlår. Men hon tyckte att det var skönt att få bort all lera och skit. Men sen så fodrade vi och åkte hem. Mamma och pappa hade gjort i ordning räkor och vitöksbrön :) Mumma! Och sen kollade vi på "Trumanshow"


















med marabou mjölkchoklad :D
Och nu har alla övergivit mig i vardags rummet! Sitter helt sjölv med alla lampor släkta och datorn i knät, kul, o.O..
Ska sova nu..annars så kommer jag vara död imorgon..och vi ska antingen träna dressyr eller rida långritt ut i skogen..hmm. Undra vilket det blir?

Btw: Tycker ni att jag har djupa gropar vid nyckelbenen och nedanför halsen? Jag tycker det, men det är ju bara jag..
























Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar