tisdag 10 augusti 2010

Hoppträning..

Träningen var fett awesome!!! Det gick as bra, är helt salig! Lyssnade superfint gjorde hon, drog på bakom vissa hinder men inte för mycket, och på uppvärmningen var hon jätte fin! Kanske inte helt perfekt för omvärlden men för mig var hon superb! Tävlingen kommer gå jätte bra känns det som! Vi tränade inte alls för Anita som jag hade trott utan för Jossan :)




















Innan vi skulle rida så stod jag med Orlanda hos hovslagaren och tio minuter innan vi skulle rida så kom mikaela och bytte av mig, fatta vad jag var stressad! Fick springa ner till stallet (man får inte springa i stallet, fy madde, smäll på fingrarna!). Men som tur var så var "vackraste" redan borstad så det var bara att sätta på alla grejer. Men det är inte så lätt när man är stressad! Först så tappade jag sadelgjorden, sn atte jag tyglarna i kors och när jag skulle spänna nosgrimman så hamnade käkremmen under den så, det var inte så lyckat. Men ärsh, vem har inte gjort ett misstag!?

Efter träningen när jag isiterde henne så kände jag en svullnad på hennes vänster bak och ett varigt sår på hägerbak. Såret hade redan börjat läka men kylde ner svullnaden lite och klämde lite på den, hon reagerade inte så jag ställde henne i boxen igen. Frågade Anita vad det kunde vara, så sa hon att det var av det varma vädret bara O.O ahapp..


















När ja cyklade hem så tog jag lite kort på Nathas häst :) Han är så SNYGG! När man kommer från håll så ser han jätte liten ut men om man står bredvid honom så är han jätte stor, och hög!

Ursäkta att texten hoppade lite, men hoppas ni fattade i alla fall!



Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar