tisdag 3 augusti 2010

Lycka!

Too day...nu glömde jag allt jug skulle skriva O.ô
Jag kommer bli dement i för tid!!!!

Idag så gick jag upp halv tio (jag tar allt från början så jag inte missar något!). Käkade frukost, fixade dagens lunch, och cyklade till Gpk :) Jag kommer få jätte bra kondition om jag cyklar dit, springer runt med små ponnisar två timmar sen rider och cyklar hem igen, och det är 25min cykeltur :P När jag kom till stallet så var min lilla grupp ute i skogen och red, så jag satte mig på läktaren så länge och väntade tills Moa kom. Vi hjälpte till när den gruppen var klara. Sen satte vi oss ute och väntade på nästa grupp. Då kom Elin, Linn och Emilia också. Ronja och någon till tjej (jag och namn, ni vet -.-') kom och satte sig vid oss. Linn skulle egentligen stanna och hjälpa till på nybörjar gruppen men hon mådde inge bra så hon åkte hem, hon hade magsjuka fick vi veta sen :( Stackare! Men vi hjälpte till på nybörjarlägret i alla fall. Och sprang där bredvid ponnisarna när de travade. Sen när den gruppen var klar käkade vi lunch och så kom Anna (min blivande rektor ;P) och tog våra anmälningar till ponnycupen nästa helg, Lily kom också dit och amnälde sig. Jag ska tävla Dusty, 80cm, Moa ska tävla Fallendino, 60cm och Lilly ska tävla Magic 40cm. Det ska bli super kul! Och nästa vecka ska vi träna för anita innan tävlingen och på torsdagen ska vi bygga bana och putsa lite på hästarna :) Okej, back to today! När vi var färdiga med det så gick vi till stallet för att borsta våra hästar som var dammiga och svettiga, härligt! NOT! Sen red vi lektion för Anita, bommar/mark/hopp. Det gick faktiskt bättre än jag väntat mig, vi börgar gå från flumm till brumm! I like that! Anita hjälpte mig och det funkade jätte bra och jag var helt salig efteråt bara för det gick så bra, en så otroligt skön känsla! (Där ifrån rubriken "Lycka!" Jag hittade i alla fall en nosgrimma till henne idag (Anita hade tappat bort hennes :P) Men jag han inte fixa någon padd. Jag måste göra det, kanske imorgon. Men på uppvärmingen så var det så varmt och kvavt så alla hästar var genomblöta och då menar jag droppande! Fast vi bara hade travat och lite volter! Så sjukt! Men det var roligt i alla fall. Imorgon är det hoppning :D Längtar!!! Har inte hoppat Dusty på evigheter känns det som! Sen smörjde vi tränsen och fikade :) På tillbaka vägen så kom natha i bilen så vi blockerade henne hela vägen upp till stallet och jag satte mig på vägen framför henne xD Hon vart jätte sur men det är tur att hon tål det! Hängde Dustys shabrak på tork också, den var helt genom blöt och lerig efter att hon gått på bete och när hon svettas så kommer all smutsen ut. Så när jag och Moa satt och väntade på skjuts så smsade mamma och sa att de hade åkte till Hedesunda, utan mig och skulle åka ring och massa! Så jag fick glatt cykla hem och fixa mat. Jag längtar efter Felicia och Plexus! Så nu har jag ätit sallad och revbensspjäll :P Mumma! Och ätit popcorn, nu ska jag snart gå och sova!

Har också fått fyra böcker av mamma :D Happyface! Sånna som jag ville ha också! Glad,glad,glad,glad!!!! Och NEJ, det är inte Twilight serien! Och inte några andra vampyr böcker heller! Så det kan ni släppa!

PS. Jag har glömt kameran alla dagar på lägret men den kanske kommer med imorgon..vi får se!


Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar