tisdag 22 mars 2011

Ingen ridning igår!

Igår åkte jag till gpk, så skulle vi rida ute på banan.
Jag skulle ha Alva då och hon var otroligt snäll i boxen och allt :)
Jätte söt!
Jag hade planerat att rida barbacka men ändrade mig ganska snabbt igen!
I alla fall när vi kom ner så var hela banan isbelagd med vatten över. Det fanns en smal rand av mjuk snö på sidorna men i övrigt så var det bara is!
Så jag kände direkt att "det här vill jag inte rida på!" Sa det också till Natta som hållde med mig.
Så frågade hon oss om vi ville rida eller ta igen. Ta igen! Ofc!
Så direkt efter hon frågat halkade Alfons till och gick ner på knä. I skritt bara!
Så det var ett bra svar på frågan!
Stannade i stallet i alla fall och hjälpte till på vuxenlektionen, jag fick ta en volt på tre stycken och hjälpa dem med galoppfattningar, de var ganska duktiga. En av dem som red på Jon ramlade av i galoppfattningen för han gjorde ett litet glädje skutt :P Hehe..
Sen fick jag stanna med Natta och fodra och låsa.

Btw, så har jag slutat på innebandyn i alla fall just nu..och gymmningen på torsdagar ska jag också hoppa över. Känns ganska bra faktiskt!

Nu är det dags att plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar