måndag 28 mars 2011

Hoppning med Hobbe!

Jag kom till gpk med värsta förväntningarna om att få rida barbacka!
Natta hade skrivit Alva på mig, men hon sa att jag skulle fråga Anita om hobbe behövde gå ist. Och det behövde han tydligen.
Han är både het och stark vid hoppning så Natta sa att jag inte skulle rida barbacka på honom, så hepp, där försvann de planerna.
I alla fall så började det hyfsat, han sökte lite och vert lös ganska snabbt!
Men efter ett tag vart han så stressad av alla hästar runt om kring. Det känndes som att vara på en framhoppning.
Så där började han springa på istället för att jobba.
Vi började med lite upphöjda galopp bommar, då var han som han brukar. Lite het och taggad.
Men det gick bra där. Men efteråt så drog han på som bara den! Tog bettet mellan tänderna och sprang. Lite jobbigt för händerna kan jag säga.
Sen skulle vi hoppa 5 och halvan. Vissa gånger var han lugn och taxerade bra så hoppen blev fina. Andra gånger var han lite mer stressad och han inte se sig för innan han kom in så det vart slarviga hopp.
Man kan säga att jag gjorde så gott jag kunde och orkade i mina muskler.
Men det var lite jobbigt för han drog verkligen efter hindret, bettet förlorade kontakten och han bara sprang.
Det är en ganska äcklig känsla när man inte har kontroll.
Men jag är väl hyfsat nöjd eller vad säger man.
Det gick inte dåligt men inte riktigt bra heller...
Lagom! Jag är lagom nöjd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar