lördag 26 mars 2011

Seeent!

Nu är jag riktigt trött, mitt huvud snurrar och mina ögon stängs snart av trötthet!

Jag har haft en dålig dag idag!
Den började med att jag sov över 45 minuter, sen läckte min vattenflaska ut i väskan och det var lite jobbigt där.

Sen ryckte vi manar på hästarna, jag och elin ryckte på Mis. Det var ganska lätt men tog lång tid! Sen skulle vi testa på Dusty. Men hon går inte att rycka utan vi skulle testa klippa med man sax, men det funkade inte heller. Så då tänkte vi bara tunna ut den. Så skulle Jossan göra det och Dusty var jätte dum. Typiskt ston att betee sig illa. Och hon brydde sig inte ett dugg om vad jossan sa åt henne utan hon tryckte upp henne mot väggen och halvt kastade sig mot henne. Elak kärring!
Fick stå och knacka henne i pannan, nypa henne i läppen och klia henne men inget funkade så vi gav upp.

Sen gick det ganska bra, tills vi skulle rida.
Jag red Jon (no surprise there!) Men det gick inte särskildt bra.
Han lyssnade inget på vänster skänkel och bogade ut hela tiden!
Tappade lite tålamod där, men fick i alla fall honom väldigt frammåt i galoppen så jag är nöjd där.
Resten av dagen gick lite som i en dimma.
Var med natta på nybörjar lektioner och forts lektion.
Handikappen gick bra..var inte så medveten under den timmen.

Sen var det dags för hoppning, den däremot gick super bra!
Orlanda hade inte minsta lilla tvek i sig och hoppade jätte fint och jämt.
I slutet hoppade vi en bana som gick kanon. Det som jag stör mig på och tycker är svårt är att hon är så känslig för hur man är i handen så jag kan inte ta i henne så mycket och får inget riktigt stöd i tygeln, tycker jag, men egentligen finns det där bara att jag inte känner det så starkt som på andra hästar.

Aja..nu är jag så trött så jag tappar huvudet!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar